eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFirmaKonferencje › Od CIO do CKO - zarządzanie wiedzą dla menadżerów

Cele i korzyści:

Szanowni Państwo, Mamy ogromną przyjemność zaprezentować Państwu projekt warsztatu z zakresu zarządzania wiedzą "Od CIO do CKO".

Warsztat został poświęcony roli, jaką w przedsiębiorstwie odgrywa CKO (Chief Knowledge Officer). Wybór tematyki poprzedzony był badaniami nad potrzebami rozwojowymi w środowisku informatyków. W efekcie zostały wskazane te obszary, które obok umiejętności technicznych i doświadczenia, zadecydować mogą o zmianie funkcji, jaką obecnie pełnią informatycy.

Celem warsztatu jest wskazanie, w jaki sposób zarządzanie wiedzą może zmienić nastawienie informatyków z biernego na aktywny udział w generowaniu sukcesu przedsiębiorstwa. Uczestnicy zyskają również narzędzia, dzięki którym będą mogli podnieść efektywność własnej pracy oraz przełamać bariery komunikacyjne.

W trakcie warsztatu przewidziane zostało spotkanie z praktykiem (CKO), dzięki czemu uczestnicy zyskają możliwość zweryfikowania swojego wyobrażenia o znaczeniu roli, jaką menadżer zarządzania wiedzą pełni w organizacji.

Mamy nadzieję, że dzięki naszemu warsztatowi zyskają Państwo odpowiedź na podstawowe pytanie: jak mam budować w perspektywie najbliższych 5 lat swoją własną ścieżkę kariery?. Jest to pierwszy krok do stworzenia postawy informatyka - innowatora, który inicjuje proces zmian w organizacji.

Zawartość merytoryczna warsztatów:

  • Zarządzanie wiedzą: geneza koncepcji, pojęcia, sukces i porażka we wdrażaniu
  • Rola CKO i związane z nią obowiązki
  • Wykorzystanie zarządzania wiedzą w praktyce CKO
  • Badanie potrzeb informacyjnych w organizacji
  • Znaczenie komunikacji, pracy zespołowej, umiejętności zarządzania projektem i zarządzania zmianą
  • Generowanie narzędzi pozainformatycznych wspomagających zarządzanie wiedzą

Stosowane techniki:

  • prelekcja
  • praca zespołowa
  • dyskusja
  • burza mózgów
  • case study

Korzyści dla uczestników:

  • Podstawowe umiejętności CKO
  • Badanie potrzeb organizacji
  • Znaczenie pracy zespołowej
  • Przełamywanie barier (sytuacje trudne)
  • Współpraca z klientem wewnętrznym

Korzyści dla organizacji:

  • Zmiana nastawienia do dzielenia się wiedzą z pasywnego na aktywne
  • Wzrost świadomości interakcji pracy pomiędzy działami (udział w sukcesie przedsiębiorstwa)

PROGRAM

TEMAT METODA
9:30-10:00 Przedstawienie
Spisanie oczekiwań uczestników odnośnie warsztatu
Dyskusja
Praca grupowa
10:00-12:00 Wprowadzenie do zarządzania wiedzą:
  • stworzenie wspólnego języka
  • dane, informacje, wiedza
  • systemy informatyczne a ZW
  • magazyny wiedzy, best practices (najlepsze praktyki)
  • narzędzia pozainformatyczne w ZW
  • kultura organizacyjna sprzyjająca ZW
  • Communities of Practice (wspólnoty praktyków)-jedno z narzędzi zarządzania wiedzą
  • mierniki wdrażania zarządzania wiedzą
prezentacja / praca grupowa / dyskusja
12:00-13:00 CKO w praktyce:
Spotkanie z osobą piastująca stanowisko CIO w organizacji budującej swoją przewagę konkurencyjną w oparciu o wiedzę
Prezentacja/dyskusja
12:00-13:00 CKO w praktyce:
Spotkanie z osobą piastująca stanowisko CIO w organizacji budującej swoją przewagę konkurencyjną w oparciu o wiedzę
Prezentacja/dyskusja
13:00-13:45 Lunch
13:45-15:15 Ćwiczenie: Czy warto zarządzać wiedzą w przedsiębiorstwie?
Korzyści i bariery w zarządzaniu wiedzą:
  • korzyści zarządzania wiedzą
  • czynniki sukcesu w zarządzaniu wiedzą
  • bariery: Jak ponieść porażkę?
  • przełamywanie barier: powiązanie zarządzania wiedzą ze strukturą organizacyjną, rola kultury organizacyjnej i komunikacji, zarządzanie zmianą a nastawienie pracowników, wykorzystanie potencjału pracowników
  • wyniki badań
Praca grupowa / dyskusja oksfordzka



Prezentacja
15:15-15:30 Zarządzanie wiedzą w przedsiębiorstwach:
  • prezentacja przykładów konkretnych przedsiębiorstw
prezentacja
15:30-16:30 Zarządzanie wiedzą w mojej organizacji:
  • analiza przypadków na puli wybranych firm reprezentowanych przez uczestników
  • projektowanie systemu ZW
  • wdrażanie systemu ZW
  • budowanie struktur wspierających ZW w organizacji
Case study, dyskusja
16:30-17:00 Podsumowanie
  • losowanie nagród

*długość i czas trwania przerw zostaną dostosowane do potrzeb uczestników warsztatu.


Termin: 26 sierpnia 2004 r.
Miejsce: Warszawa, Biurowiec KOLMEX, ul. Grzybowska 80/82

Koszt udziału w warsztatach 1 osoby wynosi: 1290 zł + 22% VAT
Powyższy koszt obejmuje: udział w obradach, materiały warsztatowe, lunch, przekąski i napoje w przerwach, certyfikat uczestnictwa.

Warsztat skierowany jest do menedżerów, w szczególności informatyków, którzy planują poszerzyć zakres swoich kompetencji i dostosować je do nowoczesnych trendów światowych. Od uczestników nie są wymagane żadne umiejętności wstępne.

Warunkiem udziału jest przesłanie wypełnionego formularza zgłoszeniowego faksem lub elektronicznie ze .

Edukacja

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: