-
Tytuł:
Ogólnopolski Kongres Prawa Pracy - Transmisja on-line
- Kategoria: HR
- Cena: 1 150 + VAT PLN
- Termin: 2020-10-20 - 2020-10-21
- Miejsce: Wydarzenie online / cała Polska
- Organizator: BDO Solutions sp z o.o.
DZIEŃ I - Wtorek, 20.10.2020r.
1. Podatek dochodowy od osób fizycznych - Piotr Kossakowski, godz. 9.00 – 10.00
- Zwolnienia, ulgi, preferencje w pit w związku z pandemią Covid 19
- Ulga dla młodych w 2020 r. - aktualne interpretacje Fiskusa
- Świadczenia socjalne a podatek - wybrane zagadnienia
- Nieodpłatne świadczenia dla pracowników, zleceniobiorców, dziełobiorców
- Opodatkowanie świadczeń dla menagerów
Godz. 10.00 – 10.30 – odpowiedzi na pytania uczestników
2. Rozlicznie umów cywilnoprawnych – Andrzej Radzisław, godz. 10.40 – 11.40
- Składki za zleceniobiorcę dla którego jest to jedyny tytuł do ubezpieczeń
- Korekta rozliczeń za zleceniobiorcę który złożył błędne oświadczenie o innych tytułach do ubezpieczeń
- Umowa o dzieło uznana za umowę zlecenia - rozliczenia z ZUS-em
- Umowa zlecenia z własnym pracodawcą
- Wykonywana na rzecz własnego pracodawcy zagrożenia dla płatnika.
Godz. 11.40 – 12.10 – odpowiedzi na pytania uczestników
3. Obowiązki pracodawców w zakresie wdrażania i rozliczania PPK – 1.01.2021 – kolejny etap wprowadzania PPK – Paweł Ziółkowski, godz. 12.20 – 13.20
- Czym są PPK
- Uczestnicy PPK
- Terminy wdrożenia PPK
- Umowa o zarządzanie
- Umowa o prowadzenie
- Składki na PPK
- Problemy z rozliczaniem składek
- Wypłaty przed i po 60 roku życia
- Kary za naruszenia
Godz. 13.20 – 13.50 – odpowiedzi na pytania uczestników
4. Potrącenia z wynagrodzeń, zasiłków finansowanych z ZUS, umów cywilnoprawnych - Katarzyna Smulczyk, godz. 14.10 – 15.10
- Jakie są obowiązki pracodawcy w stosunku do organów egzekucyjnych?
- Jak postępować w przypadku zbieg egzekucji komorniczej?
- Jak postępować w przypadku zbiegu egzekucji komorniczej i administracyjnej?
- Czy przekazywać potrącenia w depozyt?
- Czy świadczenia z ZFŚS podlegają egzekucji?
- Co można potrącić z wynagrodzenia za pracę?
- Jak dokonywać potrącenia z umów cywilnoprawnych?
- Jak dokonywać potrącenia z zasiłków finansowanych ze środków ZUS?
- Jaka jest procedura dokonywania potrąceń?
Godz. 15.10 – 15.40 – odpowiedzi na pytania uczestników
5. Ustalanie podstawy wymiaru zasiłków – Aldona Salamon, godz. 15.50 – 16.50
- Premie, nagrody, dodatki i świadczenia pozapłacowe w podstawie wymiaru zasiłku.
- Uwzględnianie składników płacowych w kwocie faktycznej i po uzupełnieniu.
- Składniki wypłacone na kilku listach płac w miesiącu i przekroczenie rocznej podstawy wymiaru składek.
- Składniki do określonego terminu, zaprzestanie wypłaty składnika, zamiana składnika na inny.
- Przykłady niekorzystanych regulacji płacowych w aspekcie ustalania podstawy wymiaru zasiłków.
- Przeliczanie składników za dłuższe okresy niż miesiąc po zmianie wymiaru czasu pracy.
- Stanowiska ZUS dotyczące ustalania podstawy wymiaru zasiłków.
Godz. 16.50 – 17.20 – odpowiedzi na pytania uczestników
DZIEŃ II – Środa, 21.10.2020r.
1. Dokumentacja pracownicza po zmianach - najczęstsze błędy i pułapki w przepisach - Aleksander Kuźniar, godz. 9.00 - 10.00
- Kiedy należy założyć nowe akta osobowe po ponownym zatrudnieniu pracownika w związku ze skróceniem okresu ich przechowywania ?
- Czy nowe akta osobowe można założyć w starej teczce
- W której części akt osobowych umieszczać ksera dyplomów i świadectw pracy by nie narazić się na odpowiedzialność RODO?
- Badania lekarskie, szkolenia bhp – oryginały czy kopie do akt osobowych?
- W której części akt umieścić świadectwa pracy i dyplomy doniesione przez pracownika w trakcie zatrudnienia?
- W której części akt umieścić porozumienie urlopowe o wykorzystaniu urlopu podczas trwania kolejnej umowy i czy jest ono obowiązkowe w formie pisemnej?
- Czy jest konieczność zakładania części D w starych aktach osobowych?
- Co zrobić ze spisem w części D akt osobowych gdy usunięto karę porządkową pracownika z akt?
- Czy zakładać nowe akta przy ponownym zatrudnieniu pracownika po przerwie – częste błędy ?
- Jaki oryginały mają się znajdować w aktach osobowych?
- Które dokumenty należy potwierdzać za zgodność przed umieszczeniem w aktach?
- Najczęstsze błędy w dokumentach umieszczanych w aktach osobowych.
- Spisy, numeracja i chronologia dokumentacji pracowniczej w aktach osobowych – jak to interpretować?
- Czy spis i numeracja może być prowadzony ołówkiem?
- Czy w spisach akt można dokonywać zmian (korektorować)?
- Lista obecności a RODO.
- Kto ma obowiązek tworzenia harmonogramów czasu pracy?
- W jakiej formie należy sporządzić harmonogram?
- Czy w grafikach można zaznaczać urlopy, choroby i inne nieobecności pracownika – RODO?
- Kiedy można zmieniać harmonogram w trakcie jego obowiązywania – stanowiskom MRPiPS i PIP.
- Przechowywanie harmonogramów czasu pracy.
- Czy trzeba tworzyć grafiki dla pracowników zatrudnionych w niepełnym wymiarze czasu pracy?
- Błędy w tworzeniu grafików dla pracowników zatrudnionych w równoważnym systemie czasu pracy.
- Jak ma wyglądać dokument wprowadzający ruchome (elastyczne) rozkłady czasu pracy – wzór !
- W jakiej formie należy prowadzić ewidencję czasu pracy – czy może być elektroniczna?
- Czy w ewidencji muszą być zaznaczane godziny „od” „do”, w których pracownik wykonywał pracę?
- W jakiej formie pracownik ma wnioskować o wyjście osobiste (prywatne)? – czy można wnioskować na jednej kartce wielokrotnie?
- Czy wpis do książki wyjść prywatnych jest wystarczającym potwierdzeniem wyjścia osobistego pracownika?
- Wniosek o odbiór godzin nadliczbowych – jak ma wyglądać i co ma być w nim wpisane?
- Czy porozumienie o nieuzgodnieniu terminu odbioru dnia wolnego za pracę w sobotę jest legalne?
- Kto powinien sporządzać i kto odpowiada za ewidencję czasu pracy?
Godz. 10.00 – 10.30 – odpowiedzi na pytania uczestników
2. Zatrudnianie cudzoziemców po zmianach – Przemysław Ciszek, godz. 10.40 – 11.40
COVID-owa kontrola legalności zatrudnienia cudzoziemców
- Kwarantanna/przekraczanie granicy w zależności od kraju przybycia
- Ruch bezwizowy, wizy, zezwolenia na pobyt, stemple – jak kontrolować legalność pobytu cudzoziemca?
- Oświadczenia, zezwolenia, czy zwolnienia z obowiązku z legalizacji – aktualne możliwości pracy cudzoziemców w Polsce
- Zasady legalizowania pracy i pobytu cudzoziemców rozpoczynających pracę przed i w czasie pandemii
Godz. 11.40 – 12.10 – odpowiedzi na pytania uczestników
3. Praca zdalna – podsumowanie dotychczasowych rozwiązań i praktyk, plany na przyszłości - Robert Lisicki, – godz. 12.20 – 13.20
- Praca zdalna – rozwiązania „antycovidowe”, czy możliwe są inne formy pracy zdalnej? Praca zdalna a telepraca
- Obowiązki i odpowiedzialność pracodawcy – warunki zastosowania pracy zdalnej, sprzęt i materiały, bhp
- Organizacja i kontrola pracy - akty wewnątrz zakładowe - uprawnienia pracodawcy
- Czas pracy w przypadku pracy zdalnej – planowanie i rozliczanie – praktyka i zagrożenia
- Plany na przyszłość, kierunki rozwiązań legislacyjnych
Godz. 13.20 – 13.50 – odpowiedzi na pytania uczestników
4. Czas pracy 2020/2021. Najważniejsze kwestie praktyczne – Piotr Wojciechowski, godz. 14.10-15.10
- Okresy rozliczeniowe czasu pracy, systemy czasu pracy – jak dokonać optymalnego wyboru?
- Dopuszczalne formy rekompensat godzin nadliczbowych – analiza wyboru właściwych metod.
- Praca w dniu wolnym oraz w niedziele i święta z uwzględnieniem nowych regulacji zakazujących pracę w niedzielę i święta w placówkach handlowych.
- Czas pracy w praktyce – praktyczny trening z ciekawymi przypadkami.
Godz. 15.10 – 15.40 – odpowiedzi na pytania uczestników
5. Wnioski z pandemii, czyli jakie elastyczne sposoby kreowania stosunków pracy i ich treści wynagrodzeniowej i poza płacowej warto zastosować na przyszłość - Monika Wacikowska, godz. 15.50 – 16.50
- Bezpieczne umowy terminowe – kiedy i na jakich zasadach można je stosować – jakie są ograniczenia oraz prawne możliwości zatrudniania na podstawie innych umów niż umowa na czas nieokreślony.
- Krótsze lub dłuższe okresy wypowiedzenia zapisywane w umowach o pracę – kiedy i na jakich zasadach sprawdzą się w okolicznościach niepewnego zapotrzebowania na pracę.
- Czy w okresie zmniejszonego zapotrzebowania na pracę, można utrzymywać etaty, bez polecania pracy i płacenia wynagrodzenia? Kiedy stawka godzinowa a kiedy miesięczna jest bezpieczniejsza dla pracodawcy w czasach nieprzewidywalnego zapotrzebowania na pracę?
- Rozwiązanie umowy o pracę na skutek pandemii, a możliwość i ograniczenie ponownego zatrudnienia po ustaniu sytuacji kryzysowej – ograniczenia oraz nieprzewidziane konsekwencje związane z ponownym zatrudnieniem pracownika.
- Czasowa i trwała zmiana treści umowy oraz rozwiązanie umowy o pracę – jako efekt sytuacji kryzysowej – z czego można skorzystać oraz jakie są skutki, ograniczenia oraz procedury ich stosowania?
- Zarządzanie urlopami w obliczu niejasnej przyszłości – czy wolno wysyłać pracowników na urlopy w okresie, w którym jest zmniejszone zapotrzebowanie na pracę – wyższość urlopu nad przestojem lub obniżonym wymiarem i odwrotnie – z czego i w jakich okolicznościach warto skorzystać?
- Wynagrodzenie godzinowe i miesięczne oraz dodatkowe składniki wynagrodzenia – na co warto postawić oraz jakie są plusy i minusy poszczególnych rozwiązań w obliczu niepewnego zapotrzebowania na pracę.
- Praca zdalna – czyli dlaczego wyjątek stał się regułą i jak wykorzystać to na przyszłość dla obniżenia kosztów zatrudnienia – różne rozwiązania oraz wymagane procedury i dokumenty.
Godz. 16.50 – 17.20 – odpowiedzi na pytania uczestników
TRANSMISJA ONLINE*: w trosce o szeroką dostępność naszych usług oraz Państwa wygodę, uruchomiliśmy zajęcia w formule online. Oznacza to, że bez konieczności wychodzenia z domu, możecie Państwo uczestniczyć w powyższym kongresie.
Transmisję można odbierać z każdego urządzenia mobilnego, co oznacza, że uczestnikiem naszego kursu można być niemal z każdego miejsca na ziemi, wystarczy posiadać chociażby telefon z dostępem do Internetu.
Mamy nadzieję, że formuła ta pozwoli ograniczyć czas oraz koszty transportu uczestnikom mieszkającym w dalszej odległości od miejsc realizacji zajęć stacjonarnych.
Jak to działa?
- Zgłaszamy się do udziału w zajęciach, wypełniając formularz zgłoszeniowy
- Ok. 3 – 5 dni przed terminem rozpoczęcia pierwszych zajęć, wysyłamy do Państwa indywidualny kod dostępu i link do zajęć
- Mailowo przesyłamy Państwu również materiały szkoleniowe
- Logujecie się Państwo zgodnie z wskazanymi dniami i godzinami szkoleń na podane w mailu dane
- Podczas szkolenia macie Państwo możliwość zadawania pytań na czacie.
Cena: 1.150 zł + 23% VAT*
Koszt udziału w wybranym dniu kongresu: 650 zł + 23% VAT
*Cena bez VAT dla opłacających szkolenie w co najmniej 70% ze środków publicznych
Uczestników, których dot. zwolnienie z VAT prosimy o zaznaczenie właściwego punktu w oświadczeniu na formularzu.
Szczegóły i rejestracja:
Cena obejmuje: uczestnictwo w zajęciach on-line, materiały szkoleniowe oraz certyfikat przesłane w wersji elektronicznej
Prosimy o dokonanie płatności przed szkoleniem po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia oraz faktury pro-forma, podając w tytule numer faktury pro-forma.
*Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany terminu szkolenia lub jego odwołania oraz zmiany wykładowcy z przyczyn od niego niezależnych.
Warunki rezygnacji:
Rezygnację przyjmujemy najpóźniej na 7 dni przed szkoleniem w formie pisemnej. Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów w 100%. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.