-
Tytuł:
Business Process Management
- Kategoria: Inne
- Cena: 3 295 + VAT PLN Teraz: 2 995 + VAT PLN
- Termin: 2010-01-22 - 2010-01-23
- Miejsce: / mazowieckie
- Organizator: Institute for International Research
Zapraszamy do udziału w konferencji Business Process Management (22 – 23 lutego 2010). Program spotkania powstał dzięki pomocy wielu osób zaangażowanych na co dzień w tematykę BPM. Prezentowane zagadnienia wsparte będą rzeczywistymi studiami przypadków, a uczestnicy konferencji będą mieć możliwość zadawania pytań i wymiany opinii.
Główną ideą obecnej edycji będzie przekonanie Państwa, że dzięki skutecznemu wdrożeniu zarządzania procesowego redukcja kosztów w organizacji jest możliwa. Dzięki udziałowi w konferencji doświadczonych praktyków, będziecie mieć Państwo okazję zapoznać się ze wskazówkami i cennymi uwagami dotyczącymi między innymi takich zagadnień: Jak usprawnić proces?, Jak mierzyć koszty procesu?, Unikalność konstrukcji i funkcjonowania struktur organizacyjnych w modelu procesowym, Rola właściciela procesu w organizacjach o charakterze funkcjonalnym, Bariery wdrażania BPM w organizacji… Zaproszeni goście gwarantują wysoki poziom dyskusji i zaawansowane podejście do prezentowanych zagadnień.
Program:
Dzień I, 22 lutego 2010
09.00 Rozpoczęcie konferencji
09. 10 Jak usprawnić proces?
- ocena procesu (czy dany proces jest potrzebny?, czy jest sprawny? )
- planowanie zmian w procesie
- planowanie wdrożenia – zarządzanie zmianą
- uruchomienie zmiany
- ocena efektów – ocena procesu …
10.10 Przerwa na kawę
10.30 Jak mierzyć koszty procesu?
- opomiarowanie procesu
- czym mierzyć proces?
- metodyczne podstawy kalkulacji kosztów w procesach
- identyfikacja kosztów i zasobów niezbędnych do realizacji procesów
11.30 Zarządzanie Procesami Biznesowymi w oparciu o architekturę SOA jako metoda na optymalizację kosztów
Prelegent: Łukasz Piątkowski, Business Solution Architect, SAP Polska Sp. z o. o.
12.30 Wspólny obiad
13.30 Łączenie różnych procesów biznesowych w sytuacji rynkowych połączeń i przejęć
- warunki skutecznych rynkowych połączeń i przejęć
- wpływ rynkowych połączeń i przejęć na procesy biznesowe
- wprowadzanie zmian w procesach biznesowych w sytuacji rynkowych połączeń i przejęć
14.30 Przerwa na kawę
14.45 Przeprojektowywanie procesów biznesowych pod kątem planowanego ich outsourcowania
Prelegent: Adrian Marzecki, Pion Infrastruktury IT GK TP, Telekomunikacja Polska S.A.
15.30 Unikalność konstrukcji i funkcjonowania struktur organizacyjnych w modelu procesowym – jak je projektujemy, a jak wdrażamy?
- ile poziomów hierarchii? czy pytanie o optimum ma sens? czy istnieją twarde algorytmy?
- stare nazwy ról – zupełnie nowe znaczenia
- dwie klasy menedżerów – dlaczego aż tak bardzo muszą się od siebie różnić?
- systemy motywacyjne – główne wytyczne ich projektowania?
- co praktycy mają do powiedzenia na temat okresu przejściowego (wdrożenia)?
16.30 Zakończenie pierwszego dnia konferencji
Dzień II, 23 lutego 2010
09.00 Rola właściciela procesu w organizacjach o charakterze funkcjonalnym (silosowe biura) – uprawnienia właściciela procesu a dyrektora biura (zarządzanie ludźmi pracującymi dla procesu przebiegającego w sposób horyzontalny przez organizację)
- organizacja procesowa i wyzwania z nią związane
- rola właściciela procesu i jego pozycja w organizacji firmy
- proces zmiany związany z organizacją procesową
10.00 Zrozumienie istoty podejścia procesowego
- po co wdrażać zarządzanie procesami?
- zarządzanie procesowe jako element budowania przewagi konkurencyjnej
- fundamenty zarządzania procesowego
10.45 Przerwa na kawę
11.00 Prezentacja wniosków jakie wyciągają firmy wprowadzające narzędzia informatyczne wspomagające BPM
11.45 Bariery wdrażania BPM w organizacji
- czynniki wewnętrzne utrudniające wprowadzanie procesów w zarządzaniu organizacją (ograniczenia w zarządzaniu wiedzą, trudności w komunikowaniu się, kultura organizacji i czynniki natury społecznej, ograniczenia formalno-prawne, czynniki psychologiczne, świadomość pracowników, sprzeczności celów organizacji i interesów pracowników, cele krótko i długookresowe, ograniczenia ekonomiczne i techniczne)
- czynniki zewnętrzne (oczekiwania właścicieli, działanie sił konkurencji, sprzeczności interesów konsultantów, dostawców i odbiorców)
- przełamywanie barier wewnętrznych, polityka wprowadzania BPM
- pozytywne angażowanie pracowników w działania przy wdrożeniach BPM
- rola kierownictwa, liderów zmian, konsultantów, dostawców narzędzi wspomagających zarządzanie procesami
- przykłady wdrożeń, sposoby postępowania, sukcesy i niepowodzenia
12.30 Wspólny obiad
13.30 Projektowanie i realizacja szkoleń wspomagających wdrożenie zarządzania procesowego w organizacji
- szkolenia procesowe jako element projektu zmian organizacyjnych
- wymagania merytoryczne i organizacyjne planowanych szkoleń
- przebieg szkolenia a możliwości wprowadzania usprawnień
- ocena efektywności szkoleń w systemie ocen pracowników
14.30 Przerwa na kawę
14.45 Ustandaryzowane procesy zarządcze w obszarze zarządzania projektami a praktyka biznesowa. Zderzenie paradygmatów
- czym różnią się procesy zarządzania przedsięwzięciami w ujęciu metodyk usystematyzowanych a „metodyk intuicyjnych”?
- podobieństwa i różnice w postawach menadżerów zarządzających projektami formalnie i spontanicznie. Atuty i rezerwy obu sposobów.
- dwa paradygmaty zarządzania: menadżer proaktywny i menadżer reaktywny. Czy jesteśmy świadkami zmiany paradygmatu?
15.30 Zakończenie konferencji
Koszt uczestnictwa uzależniony jest od daty zgłoszenia. Przy zgłoszeniu:
od 25-11-2009 do 08-01-2010 - 2995 PLN + 22% VAT
od 09-01-2010 do 22-02-2010 - 3295 PLN + 22% VAT
Szczegółowe informacje:
Zbigniew Więckowski - kierownik projektu
tel: 022 420 55 11