eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFirmaKonferencje › Business Process Management

Zapraszamy do udziału w konferencji Business Process Management (22 – 23 lutego 2010). Program spotkania powstał dzięki pomocy wielu osób zaangażowanych na co dzień w tematykę BPM. Prezentowane zagadnienia wsparte będą rzeczywistymi studiami przypadków, a uczestnicy konferencji będą mieć możliwość zadawania pytań i wymiany opinii.

Główną ideą obecnej edycji będzie przekonanie Państwa, że dzięki skutecznemu wdrożeniu zarządzania procesowego redukcja kosztów w organizacji jest możliwa. Dzięki udziałowi w konferencji doświadczonych praktyków, będziecie mieć Państwo okazję zapoznać się ze wskazówkami i cennymi uwagami dotyczącymi między innymi takich zagadnień: Jak usprawnić proces?, Jak mierzyć koszty procesu?, Unikalność konstrukcji i funkcjonowania struktur organizacyjnych w modelu procesowym, Rola właściciela procesu w organizacjach o charakterze funkcjonalnym, Bariery wdrażania BPM w organizacji… Zaproszeni goście gwarantują wysoki poziom dyskusji i zaawansowane podejście do prezentowanych zagadnień.

Program:

Dzień I, 22 lutego 2010

09.00 Rozpoczęcie konferencji

09. 10 Jak usprawnić proces?

  • ocena procesu (czy dany proces jest potrzebny?, czy jest sprawny? )
  • planowanie zmian w procesie
  • planowanie wdrożenia – zarządzanie zmianą
  • uruchomienie zmiany
  • ocena efektów – ocena procesu …
Prelegent: Wojciech Drop, Dyrektor Departamentu Strategii, PGE Górnictwo i Energetyka Spółka Akcyjna


10.10 Przerwa na kawę

10.30 Jak mierzyć koszty procesu?

  • opomiarowanie procesu
  • czym mierzyć proces?
  • metodyczne podstawy kalkulacji kosztów w procesach
  • identyfikacja kosztów i zasobów niezbędnych do realizacji procesów
Propozycja prelekcji: Radosław Pacuk, RWE IT Poland


11.30 Zarządzanie Procesami Biznesowymi w oparciu o architekturę SOA jako metoda na optymalizację kosztów
Prelegent: Łukasz Piątkowski, Business Solution Architect, SAP Polska Sp. z o. o.

12.30 Wspólny obiad

13.30 Łączenie różnych procesów biznesowych w sytuacji rynkowych połączeń i przejęć

  • warunki skutecznych rynkowych połączeń i przejęć
  • wpływ rynkowych połączeń i przejęć na procesy biznesowe
  • wprowadzanie zmian w procesach biznesowych w sytuacji rynkowych połączeń i przejęć
Prelegent: Artur Kwaśniewski, Telekomunikacja Polska


14.30 Przerwa na kawę

14.45 Przeprojektowywanie procesów biznesowych pod kątem planowanego ich outsourcowania
Prelegent: Adrian Marzecki, Pion Infrastruktury IT GK TP, Telekomunikacja Polska S.A.

15.30 Unikalność konstrukcji i funkcjonowania struktur organizacyjnych w modelu procesowym – jak je projektujemy, a jak wdrażamy?

  • ile poziomów hierarchii? czy pytanie o optimum ma sens? czy istnieją twarde algorytmy?
  • stare nazwy ról – zupełnie nowe znaczenia
  • dwie klasy menedżerów – dlaczego aż tak bardzo muszą się od siebie różnić?
  • systemy motywacyjne – główne wytyczne ich projektowania?
  • co praktycy mają do powiedzenia na temat okresu przejściowego (wdrożenia)?
Prelegent: dr Tadeusz Lis, Energsys


16.30 Zakończenie pierwszego dnia konferencji

Dzień II, 23 lutego 2010

09.00 Rola właściciela procesu w organizacjach o charakterze funkcjonalnym (silosowe biura) – uprawnienia właściciela procesu a dyrektora biura (zarządzanie ludźmi pracującymi dla procesu przebiegającego w sposób horyzontalny przez organizację)

  • organizacja procesowa i wyzwania z nią związane
  • rola właściciela procesu i jego pozycja w organizacji firmy
  • proces zmiany związany z organizacją procesową
Prelegent: Piotr Pawłowski, Corporate Information Technology & Organization, Process/Quality Management, Siemens Sp. z o.o.


10.00 Zrozumienie istoty podejścia procesowego

  • po co wdrażać zarządzanie procesami?
  • zarządzanie procesowe jako element budowania przewagi konkurencyjnej
  • fundamenty zarządzania procesowego
Prelegent: Andrzej Jóźwiak, Quality Director, Lukas Bank


10.45 Przerwa na kawę

11.00 Prezentacja wniosków jakie wyciągają firmy wprowadzające narzędzia informatyczne wspomagające BPM

11.45 Bariery wdrażania BPM w organizacji

  • czynniki wewnętrzne utrudniające wprowadzanie procesów w zarządzaniu organizacją (ograniczenia w zarządzaniu wiedzą, trudności w komunikowaniu się, kultura organizacji i czynniki natury społecznej, ograniczenia formalno-prawne, czynniki psychologiczne, świadomość pracowników, sprzeczności celów organizacji i interesów pracowników, cele krótko i długookresowe, ograniczenia ekonomiczne i techniczne)
  • czynniki zewnętrzne (oczekiwania właścicieli, działanie sił konkurencji, sprzeczności interesów konsultantów, dostawców i odbiorców)
  • przełamywanie barier wewnętrznych, polityka wprowadzania BPM
  • pozytywne angażowanie pracowników w działania przy wdrożeniach BPM
  • rola kierownictwa, liderów zmian, konsultantów, dostawców narzędzi wspomagających zarządzanie procesami
  • przykłady wdrożeń, sposoby postępowania, sukcesy i niepowodzenia
Prelegent: Bronisław Ciaś, doradca w Departamencie Zarządzania Procesami i Jakością BGŻ SA , konsultant i ekspert w zakresie naprawy i restrukturyzacji przedsiębiorstw, certyfikowany auditor wewnętrzny jakości


12.30 Wspólny obiad

13.30 Projektowanie i realizacja szkoleń wspomagających wdrożenie zarządzania procesowego w organizacji

  • szkolenia procesowe jako element projektu zmian organizacyjnych
  • wymagania merytoryczne i organizacyjne planowanych szkoleń
  • przebieg szkolenia a możliwości wprowadzania usprawnień
  • ocena efektywności szkoleń w systemie ocen pracowników
Prelegent: Izabela Kondrusik, I-Konsulting


14.30 Przerwa na kawę

14.45 Ustandaryzowane procesy zarządcze w obszarze zarządzania projektami a praktyka biznesowa. Zderzenie paradygmatów

  • czym różnią się procesy zarządzania przedsięwzięciami w ujęciu metodyk usystematyzowanych a „metodyk intuicyjnych”?
  • podobieństwa i różnice w postawach menadżerów zarządzających projektami formalnie i spontanicznie. Atuty i rezerwy obu sposobów.
  • dwa paradygmaty zarządzania: menadżer proaktywny i menadżer reaktywny. Czy jesteśmy świadkami zmiany paradygmatu?
Prelegent: Piotr Filipiuk, TenStep


15.30 Zakończenie konferencji


Koszt uczestnictwa uzależniony jest od daty zgłoszenia. Przy zgłoszeniu:
od 25-11-2009 do 08-01-2010 - 2995 PLN + 22% VAT
od 09-01-2010 do 22-02-2010 - 3295 PLN + 22% VAT

Szczegółowe informacje:
Zbigniew Więckowski - kierownik projektu
tel: 022 420 55 11

Edukacja

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: