eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFirmaKonferencje › Business Process Management - jako naturalna droga rozwoju firmy

Konferencja Business Process Management jako naturalna droga rozwoju firmy (23- 24, 25 lutego 2009, Warszawa) dedykowana jest uczestnikom którzy zarówno mają za sobą już doświadczenia w projektowaniu i wdrażaniu systemów zarządzania procesowego, jak i tym, którzy pierwszy raz stykają się z tematem. Unikalną cechą konferencji jest harmonijne i zrównoważone połączenie trzech aspektów zarządzania procesowego, to jest:

  • aspektów funkcjonalno-organizacyjnych, w szczególności sztuce przejścia od struktur hierarchicznych do struktur procesowych, po możliwie małych kosztach sumarycznych,
  • aspektów narzędziowych, które istotnie redukują wysiłek związany z utrzymaniem i rozwojem systemu zarządzania procesowego,
  • aspektów psycho-społecznych wdrożeń ze szczególnym naciskiem na te unikalne cechy polskiej kultury biznesu, które ponadprzeciętnie sprzyjają omawianemu modelowi prowadzenia firmy.

Prelegenci - doświadczonymi praktycy biznesowi - skupią się przede wszystkim na pokazaniu Państwu, że wprowadzenie zarządzania procesowego jest najbardziej naturalnym kierunkiem rozwoju firmy XXI wieku, ukazując, jak duże i nieuświadomione rezerwy efektywności tkwią w Państwa biznesie. Jednocześnie sformułują szereg istotnych zaleceń i ostrzeżeń związanych ze zbyt pochopnym wdrażaniem wyglądających atrakcyjnie rozwiązań, które przy pewnym zbiegu okoliczności mogą się okazać śmiertelne dla firmy.
Dwa dni intensywnej i twórczej pracy intelektualnej zostanie uzupełnione trzecim dniem warsztatów praktycznych, gdzie zainteresowani będą mogli w szczegółach wypróbować proponowane metody, techniki oraz narzędzia zarządzania procesowego.

Program

08.45 Rejestracja uczestników

09.00 Geneza koncepcji zarządzania procesowego

  • kryzys lat 70- tych
  • programy redukcji kosztów, iluzja reorganizacji
  • podstawowe pojęcia systemowego podejścia do zarządzania procesowego: proces główny, procesy wspierające, procesy klasy R (realizacyjne), S (nadzorcze), P (modyfikujące), przepływy odniesienia, interesariusze procesów i ich spojrzenie na model funkcjonalny biznesu

Prelegent: Tadeusz Lis, Badania Systemowe „EnergSys”

10:30 Przerwa na kawę

10.50 Business Process Management jako jeden z elementów głównych standardów zarządczych – ich ścisłe granice, punkty wspólne, sposoby harmonizacji

  • zrządzanie strategiczne – nowe horyzonty w ujęciu procesowym
  • zarządzanie operacyjne (działalnością bieżącą)
  • zarządzanie projektami – czyli rozwój biznesu pod pełną kontrolą

Prelegent: Maksymilian Bylicki, Dyrektor ds. Sektora Publicznego, IBM

12.00 Warunki konieczne do skutecznego wdrożenia zarządzania procesowego, pewny algorytm postępowania

  • identyfikacja kluczowych procesów (kryteria) – precyzyjny podział na procesy główne i pomocnicze
  • jak tworzymy modele opomiarowania procesów dla potrzeb diagnostyczno-zarządczych
  • co w ujęciu procesowym oznacza skuteczność, efektywność, jakość
  • niebiznesowe zawyżanie jakości w polskich firmach – jak to kontrolować

13:00 Wspólny obiad

14:00 Zaawansowane narzędzia do wdrażania zintegrowanych systemów zarządczych firmy

  • strategia i jej odwzorowanie w narzędziach
  • powiązanie modelem procesów
  • powiązanie z planowanym rozwojem (Project Management)

15:30 Przerwa na kawę

15.45 Czynnik ludzki w zarządzaniu procesowym

  • w jaki sposób duże projekty/ programy, które przebudowują procesy i próbują dopasować nową organizację do wyznaczonej strategii, powinny uwzględniać potrzeby ludzi
  • jak wdrożyć nowy proces, aby nie powodowało to wątpliwości i oporów ludzi, w jaki sposób przekonywać do nadchodzących zmian
  • jak uwzględnić powiązanie z czynnikiem ludzkim, jak efektywnie zarządzać interakcjami ludzkimi,
  • skuteczne kontrolowanie oporu społecznego przed wdrożeniem zarządzania procesowego

Prelegent: Izabela Kondrusik, Certyfikowany Specjalista Systemów Zarządzania

17.15 Zakończenie pierwszego dnia

Dzień II, 24 lutego 2009

09.00 Organizacja struktur funkcyjnych w zarządzaniu procesowym – ich umiejscowienie oraz ewolucja konstrukcji wewnętrznej w miarę dojrzewania organizacji

  • poprawna definicja ról, wykorzystanie ich do opisu stanowisk w przedsiębiorstwie
  • nowe a stare role managerskie w firmie (prezes zarządu, dyrektor pionu, rada dyrektorów, managerowie procesu, architekci procesów, dostawcy, klienci)
  • zmiana roli managera: karbowy (organizacja zorientowana funkcjonalnie), architekt (organizacja zorientowana procesowo)

Prelegent: Tadeusz Lis, Badania Systemowe „EnergSys”

10:30-10:50 Przerwa na kawę

10.45 Wykorzystanie zarządzania procesowego w systemach zarządzania ryzykiem w korporacji

  • optymalna głębokość formalizacji opisu procesów – reguła 60+20+20
  • różne klasy ryzyk i ich zasadniczo odmienne sposoby modelowania w ujęciu procesowych
  • jak nie napytać sobie biedy z audytem wewnętrznym oraz zewnętrznym – doświadczenia praktyka

Prelegent: Adam Piołunowicz, Certyfikowany Audytor Wewnętrzny, Korporacja Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych

12.00 Projekty rewolwingowe jako szczególny rodzaj procesów biznesowych

  • definicja projektu rewolwingowego
  • praktyczne przykłady implementacji różnej skali na podstawie procesów zarządzania inwestycjami – jakich nietrywialnych odkryć dokonano po drodze

Prelegent: Jacek Wiśniewski, TEVA Polska

13.00 Wspólny obiad

14.00 Studium przypadku systemowego wdrożenia zarządzania procesowo-projektowego dla realizacji usług hi-tech

  • co było wyzwaniem?
  • jakie techniki okazały się w 100 % skuteczne?
  • co wyglądało dobrze – a w praktyce nie zadziałało?

Prelegent: Piotr Filipiuk, Dyrektor Zarządzający, Tengis Project Management

15.30 Przerwa na kawę

15.50 Zmiana kultury organizacyjnej w kierunku organizacji nastawionej na proces

  • zmiana postaw i oczekiwań pracowników – zupełnie nowe wyzwania dla menadżerów i służb HR
  • zupełnie nowe ścieżki karier
  • systemy motywacyjne w zarządzaniu procesowym – dlaczego jest to proste – ale wymaga dużej wiedzy oraz doświadczenia,
  • rola i konstrukcja wewnętrzna Centrów Kompetencji
  • możliwe patologie i sposoby zapobiegania im

Prelegent: Andrzej Kasiński, Dyrektor ds. Zarządzania Jakością, Bank Zachodni WBK S.A.

17:00 Otwarta dyskusja panelowa – pytania a vista do zespołu ekspertów praktyków

17:30 Zamknięcie konferencji

Dzień specjalny, 25 lutego 2009 Warsztat

Od monitorowania procesów do mierników strategicznych

  • zapoznanie uczestników z gotowym już modelem procesu – jaki jest przebieg kolejnych czynności i zdarzeń
  • dla danego modelu procesu szukamy produktów
  • definiujemy oczekiwania jakościowe klienta wobec produktów (tzw. Y)
  • dla zidentyfikowanych Y-ów szukamy X-ów tzn. elementów, które wpływają na Y, a których monitorowanie i odpowiednia wartość zwiększa prawdopodobieństwo wypracowania danego Y; dodatkowo poszukujemy inicjatyw (projektów), których zrealizowanie mogłoby wesprzeć realizację danego Y
  • dopisujemy Y strategiczne, zaplanowane w strategii, również konieczne do wypracowania
  • wiążemy z nimi zidentyfikowane X; szukamy nowych jeśli brak jest powiązań; tu również szukamy inicjatyw (projektów), których zrealizowanie mogłoby wesprzeć realizację danego Y
  • zastanawiamy się jak mogłyby wyglądać przykładowe raporty prezentujące X i Y
  • następuje prezentacja raportów z X i Y, dodatkowo wpływ zaplanowanych inicjatyw/projektów (raporty będą przez nas przygotowane wcześniej w systemie)
  • wspólnie z uczestnikami dokonujemy powiązania mierników (X i Y) z systemem premiowym
  • dokonujemy symulacji i zmian pewnych wartości X, obserwujemy jak zmieniają się Y

Celem warsztatu jest przedstawienie powiązania mierników procesowych z miernikami strategicznymi, zarządzaniem przez cele i systemem motywacyjnym; czyli krótko mówiąc „zintegrowane mierniki”, które pozwalają na opomiarowanie organizacji.


Szczegółowe informacje:
Koszty konferencji: (Koszt uczestnictwa uzależniony jest od daty zgłoszenia)
konferencja i dzień specjalny
od 09-12-2008 do 19-12-2008 - 5495 PLN + 22% VAT
od 13-12-2008 do 06-02-2009 - 5895 PLN + 22% VAT
od 07-02-2009 do 23-02-2009 - 6395 PLN + 22% VAT
konferencja
od 09-12-2008 do 19-12-2008 - 3995 PLN + 22% VAT
od 13-12-2008 do 06-02-2009 - 4295 PLN + 22% VAT
od 07-02-2009 do 23-02-2009 - 4595 PLN + 22% VAT
dzień specjalny
od 09-12-2008 do 19-12-2008 - 1995 PLN + 22% VAT
od 13-12-2008 do 06-02-2009 - 2195 PLN + 22% VAT
od 07-02-2009 do 23-02-2009 - 2395 PLN + 22% VAT


Zbigniew Więckowski
kierownik projektu
tel.: 022 420 55 11
faks: 022 420 55 01


Edukacja

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: