eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFirmaKonferencje › IV Forum Project Management Office (PMO) Zarządzanie Biurem Projektów

Kluczowe zagadnienia:

  • Pozycja PMO w nowoczesnej firmie
  • PMO we współpracy z innymi
  • Narzędzia informatyczne wspomagające pracę PMO
  • Project Management Office w kontekście finansów
  • Procesowy model PMO
  • Aspekt przywództwa na różnych poziomach zarządzania projektem
  • Niedobór umiejętności vs. skomplikowany portfel projektów
  • Wartość PMO dla organizacji
  • PR i marketing wewnętrzny na usługach PMO
  • Rola PMO w zarządzaniu ryzykiem portfela projektów w czasie kryzysu
  • Ewolucja PMO (zakres działań, odpowiedzialność, liczba pracowników)
  • Praktyka zarządzania portfelem projektów w firmie i udział w tym procesie PMO

Program

Dzień I, 22 kwietnia 2009

08.45 Rejestracja uczestników

09.00 Rozpoczęcie konferencji

09.10 Pozycja PMO w nowoczesnej firmie

  • rola i zakres odpowiedzialności oraz organizacja w różnych strukturach
  • rola PMO: ciało doradczo-szkoleniowe? nadzorca projektów? ciało odpowiedzialne za realizację projektów w ramach programów?
  • rola firmowego PMO i jego współpracy w zakresie integracji procedur i narzędzi, planowanie projektów/ zasobów z dostawcami usług
  • wyznaczenie celów dla PMO oraz właściwe definiowanie wskaźników i mierników osiągnięcia wyznaczonych celów

Prelegent: Witold Chrostowski, IS Project Leader PMO, Philip Morris International Service Center Europe Sp. z o.o.

10.10 PMO we współpracy z innymi

  • współpraca PMO z innymi udziałowcami projektów (dyrektorzy jednostek funkcjonalnych, zarząd, kierownicy projektów)
  • interakcja PMO z pozostałymi jednostkami projektu - metodologia a rzeczywistość biznesowa
  • dobre praktyki w zakresie Portoflio Governance i szerzej - współpracy Enterprise PMO z interesariuszami po stronie biznesu

Prelegent: Tomasz Pawul, Z-ca Dyrektora Pionu Technologii Informatycznej ds. Wytwarzania Oprogramowania, Wirtualna Polska S.A.

11.00 Przerwa na kawę

11.15 Narzędzia informatyczne wspomagające pracę PMO

  • porównanie narzędzi informatycznych dla PMO
  • problematyka dysponowania właściwymi narzędziami wspomagającymi Project Management zarówno na poziomie pojedynczego projektu jak i całego portfela

12.00 Project Management Office w kontekście finansów

  • zaangażowanie PMO z pionem finansów w ramach realizacji projektów
  • centralne zarządzanie kosztami na poziomie PMO
  • kwestia właściwego finansowego uzasadnienia wynikającego bezpośrednio z celu/ celów jakie stawia się przed PMO
  • samofinansowanie PMO

13.00 Wspólny obiad

14.00 Procesowy model PMO

  • zasady automatycznego tworzenia aktów prawnych regulujących wewnętrzne i zewnętrzne funkcjonowanie Biura, jako składników ładu korporacyjnego
  • problem braku powiązania pomiędzy zarządzaniem procesowym (operacyjnym) a projektami rozumianymi jako usprawnienia istniejących procesów
  • zarządzanie portfelem projektów vs. zarządzanie procesami biznesowymi

Prelegent: Tadeusz Lis, Badania Systemowe „EnergSys”

15.00 Przerwa na kawę

15.15 Aspekt przywództwa na różnych poziomach zarządzania projektem

  • czego powinno oczekiwać się od kierowników projektów
  • jak PMO powinno wspierać właścicieli projektów
  • jakie cechy w zarządzaniu kierownikami projektów są najbardziej pożądane

Prelegent: Waldemar Plata, Dyrektor ds Strategii i Rozwoju w Petrobaltic SA Grupa Lotos oraz członek zarządu w firmach UAB Nafos Gavyba i AB Geonafta

16.15 Niedobór umiejętności vs. skomplikowany portfel projektów

  • jak radzić sobie z ograniczonością zasobów ludzkich
  • jak minimalizować ryzyko braku umiejętności kierowników projektu
  • rygor metodyczny - systematyczność, wiarygodność, konsekwencja działania, mentalność i dojrzałość firmy w zakresie PM

Prelegent: Robert Kański, Kierownik Biura Zarządzania Projektami, Europejski Fundusz Leasingowy S.A.

17.00 Zakończenie pierwszego dnia

Dzień II, 23 kwietnia 2009

09.00 Wartość PMO dla organizacji

  • jak wykazać przydatność i opłacalność PMO (ROI z PMO)
  • ocena efektywności biznesowej projektów, CBA a rzeczywista stopa zwrotu ze zrealizowanych projektów
  • jak odpowiedzieć na pytanie zarządu- dlaczego wprowadzenie PMO jest kosztowne; gdzie szukać uzasadnienia dla ponoszenia tych wydatków
  • skuteczna komunikacja w PMO - zrozumienie, a przede wszystkim wsparcie zarządu co do słuszności stworzenia PMO

Prelegent: Tomasz Uljanicki, Project Office Director, Polpharma SA

10.00 PR i marketing wewnętrzny na usługach PMO

  • jak przekonać wewnętrzną opozycję do dobrowolnej współpracy, jak wykazać że jest to bardziej efektywne niż działania bez PMO
  • zmiana postaw ludzi w kierunku większej otwartości informacyjnej; łamanie silosów i redukowanie organizacji nieformalnej
  • jak radzić sobie z problemem „skostniałych” firm, gdzie trudno zmienić nawyki i przekonać do PMO

11.00 Przerwa na kawę

11.15 Praktyka zarządzania portfelem projektów w firmie i udział w tym procesie PMO

  • selekcja projektów do realizacji
  • zarządzanie portfelem projektów versus priorytetyzacja projektów

Prelegent: Joanna Silińska, OPS PMO Manager / BB, GE Money Bank S.A.

12.00 Wspólny obiad

13.00 Ewolucja PMO (zakres działań, odpowiedzialność, liczba pracowników)

  • łączenie kilku PMO w dużych organizacjach
  • wirtualizacja PMO
  • rewitalizacja PMO
  • likwidacja PMO

Prelegent: Dr Marcin Żmigrodzki, Dyrektor Departamentu Zarządzania Projektami i Procesami, Euro Bank S.A.

14.00 Rola PMO w zarządzaniu ryzykiem portfela projektów w czasie kryzysu

  • kryterium wyboru projektów o akceptowalnym poziomie ryzyka
  • jak nie dopuścić by projekt wysokiego ryzyka zamienił się w kryzys i stał się zagrożeniem dla całej firmy
  • skuteczna identyfikacja zagrożeń płynących z rynku oraz z wnętrza własnej organizacji

Prelegent: Jacek Mamot, Prezes Zarządu, K2 Consulting

15.00 Przerwa na kawę

15.15 The Standard for Portfolio Management wg PMI a praktyka zarządzania Biurem Projektów- case study BCC – wdrożenia SAP

Kontekst firmy konsultingowej jako ‘użytkownika’ Biura Projektów jest o tyle interesujący, że projekty/portfel projektów stanowią podstawową działalność, a nie są tylko uzupełnieniem innej działalności operacyjnej (np. produkcji), więc wszystkie usprawnienia w tym obszarze przekładają się bardzo mocno na wynik działania całej firmy. BCC w ciągu ostatnich lat zwielokrotniło obroty i wzrosło od skali kilkudziesięciu osób do ponad 200 pracowników zaangażowanych w projekty w kilkunastu krajach świata, co wymusiło szybkie przejście od zarządzania portfelem projektów ‘w Excelu’ do wdrożenia zbioru uporządkowanych procedur i narzędzi. Jednym z kroków było formalne powołanie Biura Projektów w roku 2005. Podczas kolejnych 3 lat ewolucji PMO na bieżąco konfrontowano praktyki i standardy publikowane przez PMI z realnymi możliwościami, kosztami i korzyściami z wdrażania poszczególnych zmian w organizacji.

Prelegent: Michał Kunze, Kierownik Biura Projektów, Business Consulting Center Sp. z o.o.

16.15 Zakończenie konferencji

Dzień specjalny 24 kwietnia 2009

Gra symulacyjna „Królestwo za informację”

Zadecyduj o losach projektów w firmie!!!
Zapraszamy na dzień specjalny Konferencji PMO Forum poświęconemu raportowaniu i analizie statusu projektów w organizacji. Zajęcia będą prowadzone w formie warsztatu i gry symulacyjnej i pozwolą poczuć codzienność podejmowania decyzji projektowych na przykładzie organizacji, gdzie cele biznesowe podlegają ciągłym zmianom i mieszają się z polityką i indywidualnymi oczekiwaniami udziałowców. Uczestnicy zabawy będą mogli nauczyć się i wypróbować podczas symulacji jak ustalić zasady raportowania projektów w firmie, jak analizować otrzymane dane oraz jak definiować i wdrażać zasady zarządzania projektami zagrożonymi. Serdecznie zapraszamy.

Agenda dnia specjalnego:

1. Wprowadzenie metodyczne

  • Ocena stanu projektu
  • Proces raportowania stanu projektów z punktu widzenia PMO, dyrektora funkcjonalnego, kierownika projektu i sponsora
  • Analiza portfela projektów

2. Warsztaty

  • Budowa raportu statusu projektu
  • Wdrożenie procesu raportowania projektów

3. Gra symulacyjna

  • Wprowadzenie do gry
  • Analiza stanu projektów
  • Runda 1: Projekty zagrożone
  • Runda 2: Zmiany, zmiany, zmiany

4. Podsumowanie

  • Wnioski z gry
  • Praktyka raportowania i podejmowania decyzji dotyczących projektów

Prowadzący:
Maciej Bodych, Menedżer Portfela Projektów w Zespole Zarządzania Portfelem Projektów, Raiffeisen Bank Polska S.A.
dr Jerzy Stawicki, Dyrektor Zarządzający, JS PROJECT

Rozpoczęcie dnia specjalnego- 09.00

Przerwa na kawę- 10.30

Wspólny obiad- 12.30

Przerwa na kawę-15.00

Zakończenie – 17.00


Koszty:

konferencja i dzień specjalny

Koszt uczestnictwa uzależniony jest od daty zgłoszenia. Przy zgłoszeniu:
od 11-02-2009 do 06-03-2009 - 4695 PLN + 22% VAT
od 07-03-2009 do 03-04-2009 - 4995 PLN + 22% VAT
od 04-04-2009 do 22-04-2009 - 5695 PLN + 22% VAT

konferencja

Koszt uczestnictwa uzależniony jest od daty zgłoszenia. Przy zgłoszeniu:
od 11-02-2009 do 06-03-2009 - 3795 PLN + 22% VAT
od 07-03-2009 do 03-04-2009 - 3995 PLN + 22% VAT
od 04-04-2009 do 22-04-2009 - 4295 PLN + 22% VAT

dzień specjalny

Koszt uczestnictwa uzależniony jest od daty zgłoszenia. Przy zgłoszeniu:
od 11-02-2009 do 06-03-2009 - 1795 PLN + 22% VAT
od 07-03-2009 do 03-04-2009 - 1995 PLN + 22% VAT
od 04-04-2009 do 22-04-2009 - 2195 PLN + 22% VAT

*10% zniżki dla firm, których przedstawicieli gościliśmy podczas wcześniejszych edycji konferencji dotyczących PMO i kursu Certyfikowany PMO Manager

Szczegółowe informacje:
Zbigniew Więckowski
kierownik projektu
tel.: 022 420 55 11
faks: 022 420 55 01


Edukacja

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: