-
Tytuł:
IX Kongres Programy Lojalnościowe
- Kategoria: Marketing i Sprzedaż
- Cena: 4 495 + VAT PLN Teraz: 3 995 + VAT PLN
- Termin: 2009-04-23 - 2009-04-24
- Miejsce: / małopolskie
- Organizator: ECU Marketing
W programie m.in:
- Mike Atkin, ekspert o międzynarodowej sławie wskaże, jak wykorzystać program lojalnościowy aby ochronić się przed załamaniem rynku
- Jak generować większą sprzedaż, czyli kiedy program lojalnościowy robi zawrotną karierę, opowie Sławomir Dudek, Członek Zarządu Cefarm Białystok
- Jak skutecznie odróżnić się od konkurencji i zyskać zaufanie klientów pokaże Magdalena Jurdziak, Szef Biura Marketingu LOTOS Paliwa
- Dlaczego i jak wykorzystać program lojalnościowy w czasie dekoniunktury na rynku — zaprezentuje Dariusz Aleksandrowicz, Dyrektor Zarządzający Brodr.Jorgensen
Dlaczego warto wziąć udział:
- Radek Hrachovec, Dyrektor Marketingu Bata Central Europe udowodni, że wieloletni program lojalnościowy nadal może być atrakcyjny dla uczestników
- Sposoby budowania długofalowej współpracy z klientami zaprezentuje Barbara Drobińska, Kierownik ds. Programów Lojalnościowych Makro Cash and Carry
- Lester Fallows, Retail Service Director dunnhumby Poland opowie Państwu, gdzie tkwi tajemnica sukcesu programu Tesco Clubcard UK
- Budując relację budujemy lojalność - najnowsze badania etnograficzne skomentuje Tomasz Jędrkiewicz, Prezes Zarządu NUQ Research z Grupy IQS
Profil uczestników kongresów Programy Lojalnościowe :
- Dyrektorzy, Menedżerowie Marketingu - 42%
- Dyrektorzy, Kierownicy Programów
- Lojalnościowych i ds. Kluczowych Klientów - 31%
- Prezesi, Wiceprezesi, Członkowie Zarządu - 12%
- Dyrektorzy Sprzedaży, Handlowi - 9%
- Inne stanowiska - 6%
23 kwietnia 2009, czwartek
10.00-10.30 Rejestracja i przywitanie
10.30-10.35 Przywitanie
10.35-11.15 NEW TRENDS IN LOYALTY PROGRAMMES
How programmes can protect us against global crisis Mike Atkin (MJA Associates)
- Loyalty Marketing to the Y Generation (i.e. Todays’ Youth)
- Understanding your Customer and creating trust is the way to surviving in todays global marketplace
11.15-11.40 CLUBCARD - HOW TO WIN CUSTOMER LOYALTY
Case study Tesco UK Lester Fallows (dunnhumby Poland)
- Launching clubcard - integral part of their success
- Clubcard has enabled Tesco to better understand its customers and earn their lifetime loyalty
11.40-12.00 Przerwa na kawę
PANEL RÓWNOLEGŁY
SYMULACYJNA GRA STRATEGICZNA CUSTOMER LOYALTY
12.00-16.10 Michał Dziekoński (Grupa Questus)
Gra strategiczna CUSTOMER LOYALTY to czterogodzinne warsztaty, podczas których
uczestnicy rywalizują ze sobą w kilkuosobowych grupach, planując i realizując
różne strategie programów lojalnościowych, których skuteczność i efektywność
będą mierzone w perspektywie dwuletniej.
Symulacja CUSTOMER LOYALTY odzwierciedla reguły funkcjonowania programów lojalnościowych
na rynku polskim, motywów budowania lojalności i efektywności działań w tym
zakresie. Uczestnicy gry, planując odpowiednie działania, otrzymują feedback
i mogą porównać swoje strategie z programami realizowanymi przez konkurentów.
Dodatkową wartością projektu będzie uczestnictwo doświadczonych menedżerów programów
lojalnościowych, którzy będą kapitanami poszczególnych drużyn - dzięki czemu
będzie można poznać metody stosowane przez najlepszych.
Kapitanowie drużyn:
Jacek Powałka – na koncie m.in.:
5 Plus (Polkomtel); Między Nami (Telefonia Dialog)
Damian Gucza – na koncie m.in.:
Farmaceuta XXI wieku (Polfa Kutno IVAX – obecnie Teva Kutno); Dekoral rozdaje karty (Polifarb Cieszyn-Wrocław)
Symulację zakończy podsumowanie z inspirującymi wnioskami, dodatkowo po zakończonej grze każdy z uczestników uzyska e-mailem przekrojowe wyniki gry wraz z analizą. Każdy uczestnik zwycięskiej drużyny otrzyma 10-tomową publikację: PRAKTYCZNY KURS BUDOWANIA LOJALNOŚCI KLIENTÓW
Liczba uczestników symulacyjnej gry strategicznej jest ograniczona, dlatego też zachęcamy do jak najszybszego potwierdzenia swojego uczestnictwa w kongresie.
12.55-13.25 Lunch w przerwie gry
SESJA OGÓLNA
12.00-12.25 LOJALNOŚĆ JAKO ELEMENT STRATEGII MARKI
Case study S’miles, Sonae PAnna Nowacka (Laser Polska), Anna Kwiatkowska (5One, Grupa Laser)
- Parametry sukcesu największego programu koalicyjnego we Francji – S’miles
- Jak osiągnąć 25% wzrost sprzedaży dzięki Shopper Centre Assortment, bazującej na analizie danych transakcyjnych kart lojalnościowych – Grupa Sonae
12.55-13.55 Lunch
13.55-14.25 JAK KRYZYS WPŁYWA NA LOJALNOŚĆ KLIENTA - NAJWAŻNIEJSZE KONSEKWENCJE
Case study Grupa BRE Wojciech Bolanowski (MultiBank)
- Praktyka czasu koniunktury - jak banki myślały o lojalności
- Chwile prawdy - lojalność w dobie kryzysu rynków finansowych
- Próba prognozy - lojalność wobec instytucji finansowych w przyszłości
14.25-14.50 SIŁA INFORMACJI – CZYLI WSZYSTKIE RZECZY, KTÓRYCH NIE WIEMY O NASZYCH LOJALNYCH KLIENTACH /p>
Bartosz Demczuk (Comarch)
- Co wiemy o naszym kliencie dzięki programowi
- Jak skutecznie badać zachowania klienta
- Wykorzystanie informacji przy budowaniu kampanii marketingowych - najlepsze praktyki w BI
14.50-15.20 JAK GENEROWAĆ WIĘKSZĄ SPRZEDAŻ, CZYLI KIEDY PROGRAM LOJALNOŚCIOWY ROBI ZAWROTNĄ KARIERĘ
Case study Cefarm Białystok Sławomir Dudek (Cefarm Białystok)
- Program lojalnościowy jako źródło wiedzy o klientach
- Segmentacja, indywidualizacja i personalizacja - najważniejsze problemy
- One to One marketing - spełnienie marzeń marketera
15.20-15.40 Przerwa na kawę
15.40-16.10 BUDUJĄC RELACJĘ BUDUJEMY LOJALNOŚĆ - WYNIKI NAJNOWSZYCH BADAŃ ETNOGRAFICZNYCH I SONDAŻOWYCH
Tomasz Jędrkiewicz, Adrian Foltyn (NUQ Research, Grupa IQS)
- Czym jest relacja konsument-marka i jakie są przewagi podejścia relacyjnego w marketingu
- Co oznacza lojalność dla konsumentów
- Czy konsumenci są lojalni wobec marek
- Jak relacja z marką wpływa na lojalność
PANEL WSPÓLNY
16.10-17.00 JAK ZATRZYMAĆ KLIENTA W OBECNYCH REALIACH RYNKOWYCH
Dyskusja panelowa
Zaproszeni eksperci:
Tomasz Jędrkiewicz (NUQ Research, Grupa IQS),
Jacek Powałka (Great Open House),
Tomasz Burdziński (Oskar Wegner),
Damian Gucza (ING Usługi Finansowe)
- Czy i jak światowy kryzys wpłynął na rzeczywiste zachowania polskich konsumentów
- W jakich branżach i kategoriach odczuwamy to najsilniej, w jakich najsłabiej
- Które narzędzia lojalnościowe stosować w czasach recesji, a których lepiej unikać
20.00 Wieczorny bankiet dla uczestników jest świetną okazją do wymiany doświadczeń i nawiązania kontaktów biznesowych w nieformalnej atmosferze. Zapraszamy do ekskluzywnej restauracji Szara na słynnym krakowskim Kazimierzu!
24 kwietnia 2009, piątek
9.30-10.00 Rejestracja i przywitanie
10.00-10.30 HOW AND WITH WHAT TO SURPRISE A PARTICIPANT OF A LOYALTY PROGRAMME
Case study Bata Radek Hrachovec (Bata Central Europe)
- 10 years of successful relationship building is possible
- Coalition is the best way of managing loyalty programme for specialty retailers
- In current crisis core customers will save you
10.30-11.00 THE POWER OF "WE" IN COALITION LOYALTY PROGRAMMES – BENEFITS AND ADDED VALUES FOR AFFILIATED PROGRAMME PARTNERS
Jan Boluminski (Client Vela Germany/Poland)
- Efficiency of coalition loyalty programmes
- How partners profit the most from the "we" effect
- How to keep individuality and brand awareness within the coalition
11.00-11.20 Przerwa na kawę
Przerwa na kawę
11.20-11.50KSZTAŁTOWANIE UNIKATOWEGO CHARAKTERU NAGRÓD W PROGRAMIE LOJALNOŚCIOWYM
Case study Klub Konesera Krzysztof Swaczyna (Alma Market)
- Wpływ nagród na odbiór programu lojalnościowego przez klientów
- Jak sprawić, by nagrody były dla klientów atrakcyjne
- Połączenie funkcjonalności z unikatowym charakterem nagród
- Czy personalizacja nagród się opłaca
12.15-12.40 JAK WYRAŻAĆ UNIKALNOŚĆ I OSOBOWOŚĆ MARKI W MARKETINGU BAZUJĄCYM NA TECHNOLOGII
Case study Meteor Mobile Communications, Polkomtel, Telekomunikacja Polska Jacek Powałka (Great Open House)
- Branding jako część Customer Experience
- Wieloetapowe i wielokanałowe zarządzanie kampaniami
12.40-13.40 Lunch
13.40-14.10 LOJALNOŚĆ JAKO NARZĘDZIE WSPARCIA DLA MARKI
Case study Vattenfall Leszek Torc (Vattenfall)
- Rola programu lojalnościowego w społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR)
- Budowa lojalności na rynku usługowym
- Platforma lojalności jako element programu redukcji CO2 - inicjatywy społeczne pozwalające na kształtowanie relacji lojalnościowych z klientami
14.10-14.40 NOWOCZESNA KOMUNIKACJA Z KONSUMENTEM, CZYLI LOJALNOŚĆ A WEB 2.0
Case study Coke.pl Wojciech Dubasiewicz (Coca-Cola)
- Nastolatkowie - trudny rozmówca - jak skutecznie dotrzeć do konsumenta
- Narzędzia budowania lojalności wśród konsumentów
- Efekty programu www.coke.pl
SESJA BTB
11.20-11.50 JAK BUDOWAĆ DŁUGOFALOWĄ WSPÓŁPRACĘ W KLIENTAMI
Case study Klub Makro PRO Barbara Drobińska (Makro Cash and Carry Polska)
- Sposoby na wspieranie klientów w prowadzeniu biznesu
- Indywidualna obsługa jako jeden z elementów wyróżniających
- Specjalny kontakt - czyli jak opiekować sie klientem
11.50-12.15 JAK STWORZYĆ I ZARZĄDZAĆ KOMPLEKSOWYM PROGRAMEM LOJALNOŚCIOWYM MAJĄC JEDYNIE DOSTĘP DO WWW
Piotr Bobryk, Beniamin Schon (Sodexho Pass Polska)
- Jak stworzyć program lojalnościowy w ciągu jednego dnia
- Pełna kontrola budżetu oraz ROI
- Katalog nagród, który daje 100% satysfakcji
12.15-12.45 SZTUKA UTRZYMANIA ATRAKCYJNOŚCI DOJRZAŁEGO PROGRAMU - SPOJRZENIE NA LOJALNOŚĆ NA CO DZIEŃ
Case study Kometa Urszula Filipecka (Bayer)
- Program lojalnościowy to nie tylko nagrody
- Budowanie społeczności uczestników programu
- Program lojalnościowy jako element budowania relacji
12.45-13.40 Lunch
13.40-14.05 PROGRAM LOJALNOŚCIOWY JAKO NARZĘDZIE BUDOWANIA MARKI
Case study Farm Frites
Małgorzata Leszczyńska (Farm Frites)
Tomasz Burdziński (Oskar Wegner),
Przedstawiciel jednego z największych banków w Polsce
- Budowa marki skierowanej do profesjonalistów
- Dopasowanie działań lojalnościowych do specyfiki rynku gastronomicznego i poszczególnych segmentów
- Działania lojalnościowe oparte na systemach innych niż systemy punktowe
14.05-14.40 JAK WYKORZYSTAĆ PROGRAM LOJALNOŚCIOWY W SYTUACJI KRYZYSU EKONOMICZNEGO
Case study Klub Gosh Dariusz Aleksandrowicz (Brodr.Jorgensen)
- Czy istnieje patent na sukces
- Sytuacja sklepów i mniejszych firm dystrybucyjnych na tradycyjnym rynku kosmetycznym
- Partnerstwo biznesowe - kluczowy element strategii Klubu Gosh
- Ocena efektów działań
SESJA PRAWNO-PODATKOWA
11.20-12.40 PROGRAM LOJALNOŚCIOWY ZGODNY Z PRAWEM
Xawery Konarski (Traple Konarski Podrecki Kancelaria Prawna)
- Prawa i obowiązki partnerów w multipartnerskim programie lojalnościowym
- Międzynarodowy program lojalnościowy w świetle polskiego prawa polskiego
- Orzecznictwo sądowe i decyzje administracyjne w sprawach programów lojalnościowych
- Otwarty panel: Pytania do eksperta Mec. Xawerego Konarskiego (Traple Konarski Podrecki Kancelaria Prawna)
12.40-13.40 Lunch
13.40-14.40 PROGRAM LOJALNOŚCIOWE A ZMIANY W PRAWIE PODATKOWYM ORAZ W PRAKTYCE WŁADZ PODATKOWYCH
Katarzyna Szafrańska-Blank (PricewaterhouseCoopers)
- Wpływ najnowszych zmian w Ustawie o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz w Ustawie o VAT na organizowanie programów lojalnościowych
- Podatek dochodowy od osób fizycznych
- Podstawowe zasady opodatkowania nagród w programach lojalnościowych
- Międzynarodowe programy lojalnościowe - nowe zasady opodatkowania nagród u uczestników programu
- Podatek VAT
- Koszt podatku VAT w programach lojalnościowych - zmiana stanowiska władz podatkowych
- Otwarty panel: Pytania do eksperta Katarzyny Szafrańskiej-Blank (PricewaterhouseCoopers)
14.40 Zakończenie - wręczenie certyfikatów
Koszt uczestnictwa:
Koszt uczestnictwa jednej osoby w kongresie wynosi:
3995 PLN + 22%VAT do 27 marca 2009r.
4495 PLN + 22%VAT po 27 marca 2009r.
Cena obejmuje prelekcje, materiały oraz lunch.
Szczegółowe informacje:
Katarzyna Klimkiewicz - Project Manager
tel.12 350 54 00
fax 12 350 54 01