eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFirmaKonferencje › Kongres CFO 2013

Szanowni Państwo,

Serdecznie zapraszamy Państwa do udziału w prestiżowym, najbardziej merytorycznym na rynku wydarzeniu - KONGRESIE CFO, który odbędzie się w dniach 15-16 maja 2013 r.
w Warszawie.

Podczas Kongresu będą Państwo mieli możliwość zapoznania się z analizami i omówieniem najistotniejszych obszarów będących pod Państwa nadzorem: planowanie finansowe, zarządzanie kosztami, najbardziej efektywne zewnętrzne źródła finansowania przedsiębiorstwa w dobie kryzysu.

Zagadnienia będą omówione od strony praktycznej. Liczne case studies przedstawione zostaną przez liderów rynków, którzy podzielą się z Państwem swoimi doświadczeniami, mówiąc nie tylko o swoich sukcesach, ale również problemach i zastosowanych drogach wyjścia.

 

Kongres rozpocznie się, prowadzoną przez wybitnych analityków rynku, DEBATĄ o aktualnych uwarunkowaniach makroekonomicznych oraz wyzwaniach dla polskiej gospodarki w okresie spowolnienia.

Jednym z obszarów tematycznych Kongresu będzie także optymalizacja. Przedstawiciel jednej z firm „Wielkiej Czwórki” zaprezentuje najlepsze praktyki w procesach zarządzania należnościami, zapasami oraz zobowiązaniami oraz wyniki badania benchmarkingowego polskich przedsiębiorstw na tle praktyk zarządzania kapitałem obrotowym w wybranych krajach europejskich.

Planowanie finansowe to również wybór odpowiedniego systemu ERP. Case study jednej
z największych firm telekomunikacyjnych naświetli istotne elementy pozwalające uzyskać maksymalny zwrot z inwestycji w system ERP. Powodzenie projektu i uzyskanie największej wartości z wdrożenia wymaga znajomości czynników sukcesu na każdym etapie przedsięwzięcia wdrożenia czynników organizacyjnych, finansowych, funkcjonalnych, informatycznych i ludzkich. Celem prelekcji jest wskazanie tych kluczowych, popartych praktyką z wdrożeń w średnich i dużych organizacjach.

Ekspert jednej z największych firm doradczych omówi najbardziej efektywne w dobie spowolnienia gospodarczego źródła finansowania, w tym źródła alternatywne dla kredytów bankowych, oraz rozwiązania specyficzne dla grup kapitałowych. Przedstawi także analizę praktyki spółek w zakresie zarządzania kapitałem obrotowym i wykorzystywania kredytu kupieckiego jako najtańszej formy finansowania działalności operacyjnej, w tym zaprezentuje najskuteczniejsze narzędzia wspierające decyzje strategiczne w przedsiębiorstwach.

Zmiany w przepisach VAT odgrywają bardzo istotną kwestię dla przedsiębiorstwa. Rok 2013 to rok ogromnych modyfikacji w podatkach, a także czas do przygotowania się do nowych rozporządzeń, które wejdą 1 stycznia 2014. Ekspert przeanalizuje Państwu najistotniejsze zmiany oraz omówi ich konsekwencje dla funkcjonowania rynku i firm.

Jesteśmy pewni, iż udział w tym spotkaniu będzie owocny, a wiedza podczas niego nabyta szybko przyniesie wymierne korzyści dla funkcjonowania Państwa przedsiębiorstwa.

 

PROGRAM

15 maja 2013

8:30 rejestracja i kawa powitalna

9:00 otwarcie Kongresu

9:15 DEBATA: WYZWANIA DLA POLSKIEJ GOSPODARKI W OKRESIE SPOWOLNIENIA

  • jak stworzenie strefy wolnego handlu miedzy USA i UE może wpłynąć na polską gospodarkę?
  • jak polski system bankowy może wesprzeć realizację rządowego programu wzrostu inwestycji?
  • czy przystąpienie do Unii bankowej oraz śmiała deklaracja przyjęcia euro może być korzystna dla polskiej gospodarki?
  • kiedy Polska spełni kryteria z Maastricht?
  • czy konieczna będzie nowelizacja budżetu na 2013 r.?

Moderator: dr Janusz Grobicki, Ekspert w Centrum im. Adama Smitha
Jarosław Janecki, Główny ekonomista banku Société Générale S.A. oddział w Polsce
Bartosz Bielak, Wicedyrektor w Dziale Doradztwa Biznesowego, PwC

10:45 przerwa kawowa

11:00 VAT W 2013 I 2014 – ZMIANY I ICH KONSEKWENCJE DLA RYNKU
I FUNKCJONOWANIA FIRM

1. podsumowanie zmian w 2013 i ocena ich wpływu na funkcjonowanie firmy

  • fakturowanie
  • ulga na złe długi
  • mały podatnik
  • nieodpłatne wydania towarów
  • lokalne zakupy od zagranicznych podatników

2. zmiany od stycznia 2014

  • obowiązek podatkowy
  • podstawa opodatkowania
  • fakturowanie i rozliczanie faktur korygujących
  • prawo do odliczenia podatku naliczonego

PRELEGENT: Rafał Pawlicki,Menedżer, Zespół Podatków Pośrednich, Doradca Podatkowy, Deloitte

12:00 EFEKTYWNE ZARZĄDZANIE KAPITAŁEM OBROTOWYM JAKO NARZĘDZIE POPRAWIAJĄCE PŁYNNOŚĆ I WARTOŚĆ FIRMY

  • wpływ kapitału obrotowego na zarządzanie wartością i płynnością firmy
  • polskie przedsiębiorstwa na tle praktyk na innych rynkach -wyniki badania benchmarkingowego
  • kluczowe dźwignie efektywności procesów zarządzania kapitałem obrotowym
  • dobre praktyki w zarządzaniu kapitałem obrotowym
  • studium przypadku
  • wdrożenie procesów nastawionych na maksymalizację gotówki

PRELEGENT:Bartosz Bielak, Wicedyrektor w Dziale Doradztwa Biznesoweg, PwC

13:00 Przerwa na obiad

13:45 PUNKTY KRYTYCZNE W ZABEZPIECZANIU PŁYNNOŚCI FINANSOWEJ

PRELEGENT: Andrzej Kraszewski, Dyrektor Finansowy, Żabka Polska sp. z o.o.

14:30 SYSTEM ERP OKIEM PRAKTYKA - KLUCZOWE CZYNNIKI EFEKTYWNEGO WDRAŻANIA I MAKSYMALIZACJI KORZYŚCI

  • dlaczego system ERP? - cele wdrożenia
  • proces przygotowawczy  wdrożenia
  • wskaźniki efektywności i model zmiany organizacji
  • wybór rozwiązania i dostawcy – omówienie priorytetów
  • realizacja projektu – czynniki sukcesu
  • utrzymanie i rozwój  – strategie i koszty

PRELEGENT:Szymon Zacheja, Dyrektor Procesów i Aplikacji Finansowych, Orange Polska

Do najbardziej istotnych wymiernych korzyści wdrożenia systemu ERP zaliczyć można redukcję poziomu zapasów, kosztów materiałowych oraz nakładów pracy, kosztów ogólnozakładowych, jak również poprawę procesów obsługi klienta i wzrost sprzedaży.
http://decyzje-it.pl

15:45 przerwa kawowa

16:00 MODELOWANIE I ZARZĄDZANIE PROCESEM BUDŻETOWANIA
W PRZEDSIĘBIORSTWIE ORAZ KONTROLA REALIZACJI PLANU BUDŻETOWEGO
W OPARCIU O NOWOCZESNE ROZWIĄZANIA ERP

  • kryteria
  • możliwości
  • konsekwencje
  • efekty
  • monitoring
  • różnice, problemy rozbudowanych programów w stosunku do tych mniejszych
  • konkretne przykłady

PRELEGENT: Janusz Małgorzaciak, Menadżer Działu Sprzedaży Rozwiązań Biznesowych Microsoft Dynamics w polskim oddziale Microsoft Sp. z o.o.

17:00 zakończenie I-go dnia Kongresu

 

16 maja 2013

9:00 ZARZĄDZANIE PRZEDSIĘBIORSTWEM JURAJSKA SP W OPARCIU
O KONCEPCJĘ ACTIVITY BASED COSTING

  • przedstawienie firmy Jurajska Spółdzielnia Pracy
  • geneza wdrożenia rachunku kosztów działań
  • źródła danych i sposoby ich przeliczania
  • przykłady analiz oraz podjętych na ich podstawie działań
  • rola i zachowania menadżerów odpowiedzialnych za sprzedaż w zarządzaniu rentownością klientów
  • rachunek ABC a system motywacyjny
  • problemy związane z zarządzaniem w oparciu o ABC

PRELEGENT: Sławomir Gradek, Dyrektor ds. Ekonomiczno – Finansowych, Członek Zarządu Jurajskiej Spółdzielni Pracy

Rachunek kosztów działań niweluje wszystkie mankamenty tradycyjnych systemów księgowych w zakresie prawidłowej kalkulacji kosztów i rentowności poszczególnych klientów oraz produktów firmy.
http://biznestrend.pl

10:00 PRAKTYCZNE ASPEKTY WDROŻENIA E-FAKTURY

  • model działania procesu sprzedaży wspomaganego elektroniczną wymianą danych
  • wdrożenie e-faktury jako kolejny etap rozwoju systemu EDI
  • wady i zalety przyjętego rozwiązania technicznego (operator EDI, oprogramowanie do komunikacji i transakcji, integracja z istniejącym systemem informatycznym)
  • dodatkowe nakłady związane z wdrożeniem i utrzymaniem e-faktury
  • korzyści i wyzwania —spojrzenie poprzez pryzmat IT, finansów i logistyki
  • dylematy związane z dostosowaniem się do nowych regulacji prawnych

PRELEGENT:Aneta Czerniewska, Starszy Analityk Biznesu region Europa, Lider Centrum Suportowego dla Fabryk, Reckitt Benckiser (Poland) S.A.

10:45 przerwa kawowa

11:00 OPTYMALIZACJA KOSZTOWA

  • obszary optymalizacji
  • w jaki sposób zmniejszyć koszty

ZAPROSZONY PRELEGENT: Grzegorz Grabowicz, Dyrektor Finansowy, Magellan S.A.

11:45 ZARZĄDZANIE RYZYKIEM NADUŻYĆ W ORGANIZACJACH

  • sondaż nadużyć 2012 a  nasze obserwacje
  • kto w organizacjach popełnia nadużycia?
  • jak wykrywane są nadużycia ?
  • klucz do efektywnej prewencji nadużyć
  • podstawy organizacyjne dla programu zarzadzania ryzykiem nadużyć
  • podstawowe korzyści z poprawnie funkcjonującego programu

PRELEGENT: Rafał Turczyn, Lider Działu Zarządzania Ryzykiem Nadużyć oraz Ekspertyz
w Sprawach Spornych, Deloitte

12:30 Lunch

13:15 PRAKTYCZNE ASPEKTY PODEJMOWANIA DECYZJI W PROCESACH TRANSAKCYJNYCH

  • zewnętrzne źródła finansowania działalności - ocena efektywności oraz praktyka rynkowa
  • efektywne zarządzanie kapitałem obrotowym jako źródło finansowania
  • analiza synergii w procesie transakcyjnym i jej wpływ na decyzje inwestycyjne
    w praktyce spółek

PRELEGENT: Zbigniew Jusis, Partner, Dział Doradztwa Transakcyjnego, Ernst & Young Corporate Finance Sp. z o.o.

Punktem wyjścia do jakichkolwiek rozmów na temat finansowania zewnętrznego jest zdefiniowanie modelu biznesu i przygotowanie strategii rozwoju firmy. Przemyślana strategia powinna wynikać z obecnej działalności spółki i być naturalną konsekwencją jej dotychczasowego rozwoju.
http://www.ipo.pl

14:15 przerwa kawowa

14:30 KOLEJNE ETAPY FINANSOWANIA DZIAŁALNOŚCI – DOŚWIADCZENIA GRUPY INTEGER.PL

  • finansowanie działalności ze środków własnych wspólników poprzez zysk zatrzymany
  • banki
  • giełda
  • dotacje unijne
  • prywatne emisje obligacji
  • finansowanie z private equity

PRELEGENT:Jakub Ratajczak, Doradca Zarządu Grupy Integer.pl SA

15:15 WSPARCIE B+R ORAZ INNOWACYJNOŚCI PRZEDSIĘBIORSTW ZE ŚRODKÓW POLITYKI SPÓJNOŚCI UE NA LATA 2014-2020

  • zasady programowania środków UE na lata 2014-2020
  • system dokumentów strategicznych i programowych
  • strategia wykorzystania środków UE w CT 1
  • warunkowość ex-ante dla CT 1 - strategia inteligentnej specjalizacji
  • diagnoza w obszarze B+R+I w Polsce
  • założenia programowania B+R+I na lata 2014-2020
  • założenia Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój 2014-2020

PRELEGENT:Łukasz Małecki, Kierownik Zespołu ds. Programowania, Ministerstwo Rozwoju Regionalnego

16:00 zakończenie Kongresu

 



Koszt uczestnictwa:

2450 + VAT do 25 kwietnia 2013 
2850 + VAT od 26 kwietnia 2013

Szczegółowe informacje:
Marta Krawczyńska - Project Manager
tel.: 22 402 64 85
e-mail: Więcej na

Edukacja

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: