eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFirmaKonferencje › Od CIO do CKO - zarządzanie wiedzą dla menedżerów

Cele i korzyści:

Szanowni Państwo,
Mamy ogromną przyjemność zaprezentować Państwu projekt warsztatu z zakresu zarządzania wiedzą "Od CIO do CKO - zarządzanie wiedzą dla menedżerów".

Warsztat został poświęcony tematyce zarządzania wiedzą oraz roli, jaką w przedsiębiorstwie odgrywa świadome wykorzystanie potencjału ludzkiego w budowaniu trwałej przewagi konkurencyjnej.

Celem warsztatu jest wskazanie, w jaki sposób zarządzanie wiedzą może zmienić nastawienie pracowników z biernego na aktywny udział w generowaniu sukcesu przedsiębiorstwa. Uczestnicy zyskają również narzędzia, dzięki którym będą mogli podnieść efektywność własnej pracy oraz przełamać bariery komunikacyjne.

W trakcie warsztatu wykorzystane zostaną zróżnicowane metody i techniki szkoleniowe takie, jak: prezentacja, case study, dyskusja, burza mózgów, praca zespołowa. Przewidziane zostało również spotkanie z praktykiem zarządzania wiedzą. Wyrażamy przekonanie, iż prezentowany warsztat umożliwi nie tylko zmianę nastawienia pracowników do dzielenia się wiedzą, lecz również wywoła wzrost świadomości interakcji pracy pomiędzy działami. Mamy nadzieję, iż będzie to pierwszy krok do stworzenia postawy pracownika - innowatora, który inicjuje proces zmian w organizacji.

Zawartość merytoryczna:

  • Zarządzanie wiedzą: geneza koncepcji, pojęcia, sukces i porażka we wdrażaniu
  • Wykorzystanie zarządzania wiedzą w praktyce
  • Badanie potrzeb informacyjnych w organizacji
  • Znaczenie komunikacji, pracy zespołowej, umiejętności zarządzania projektem i zarządzania zmianą
  • Generowanie narzędzi pozainformatycznych wspomagających zarządzanie wiedzą

Stosowane techniki:

  • prelekcja
  • praca zespołowa
  • dyskusja
  • burza mózgów
  • case study

Korzyści dla uczestników:

  • Poszerzenie swojej wiedzy i umiejętności z zakresu zarządzania wiedzą
  • Badanie potrzeb organizacji
  • Przełamywanie barier w zarządzaniu wiedzą
  • Zaznajomienie się z warunkami koniecznymi do sprawnej pracy zespołowej

Korzyści dla organizacji:

  • Zmiana nastawienia do dzielenia się wiedzą z pasywnego na aktywne
  • Wzrost świadomości interakcji pracy pomiędzy działami (udział w sukcesie przedsiębiorstwa)
  • Zwiększenie kompetencji pracowników z zakresu zarządzania wiedzą i pracy w organizacji uczącej się
PROGRAM
TEMAT METODA
9:30-10:00 Przedstawienie
Spisanie oczekiwań uczestników odnośnie warsztatu
Dyskusja
Praca grupowa
10:00-12:00 Wprowadzenie do zarządzania wiedzą:
  • stworzenie wspólnego języka
  • dane, informacje, wiedza
  • systemy informatyczne a ZW
  • magazyny wiedzy, best practices (najlepsze praktyki)
  • narzędzia pozainformatyczne w ZW
  • kultura organizacyjna sprzyjająca ZW
  • Communities of Practice (wspólnoty praktyków)-jedno z narzędzi zarządzania wiedzą
  • mierniki wdrażania zarządzania wiedzą
prezentacja / praca grupowa / dyskusja
12:00-13:00 CKO w praktyce:
Spotkanie z osobą piastująca stanowisko CIO w organizacji budującej swoją przewagę konkurencyjną w oparciu o wiedzę
Prezentacja/dyskusja
12:00-13:00 CKO w praktyce:
Spotkanie z osobą piastująca stanowisko CIO w organizacji budującej swoją przewagę konkurencyjną w oparciu o wiedzę
Prezentacja/dyskusja
13:00-13:45 Lunch
13:45-15:15 Ćwiczenie: Czy warto zarządzać wiedzą w przedsiębiorstwie?
Korzyści i bariery w zarządzaniu wiedzą:
  • korzyści zarządzania wiedzą
  • czynniki sukcesu w zarządzaniu wiedzą
  • bariery: Jak ponieść porażkę?
  • przełamywanie barier: powiązanie zarządzania wiedzą ze strukturą organizacyjną, rola kultury organizacyjnej i komunikacji, zarządzanie zmianą a nastawienie pracowników, wykorzystanie potencjału pracowników
  • wyniki badań
Praca grupowa / dyskusja oksfordzka



Prezentacja
15:15-15:30 Zarządzanie wiedzą w przedsiębiorstwach:
  • prezentacja przykładów konkretnych przedsiębiorstw
prezentacja
15:30-16:30 Zarządzanie wiedzą w mojej organizacji:
  • analiza przypadków na puli wybranych firm reprezentowanych przez uczestników
  • projektowanie systemu ZW
  • wdrażanie systemu ZW
  • budowanie struktur wspierających ZW w organizacji
Case study, dyskusja
16:30-17:00 Podsumowanie
  • losowanie nagród

*długość i czas trwania przerw zostaną dostosowane do potrzeb uczestników warsztatu.

Dodatkowe informacje i formularz zgłoszeniowy:


INFORMACJE ORGANIZACYJNE

Termin: 12 października 2004 r.
Miejsce: Warszawa, Biurowiec KOLMEX, ul. Grzybowska 80/82

Koszt udziału w warsztatach 1 osoby wynosi: 1290 zł + 22% VAT
Powyższy koszt obejmuje: udział w obradach, materiały warsztatowe, lunch, przekąski i napoje w przerwach, certyfikat uczestnictwa.
Na zakończenie warsztatu uczestnicy wezmą udział w losowaniu najnowszej książki o współczesnych trendach w zarządzaniu pt. "Zarządzanie na przełomie wieków".

Uczestnicy: Warsztat skierowany jest do menedżerów, w szczególności informatyków, którzy planują poszerzyć zakres swoich kompetencji i dostosować je do nowoczesnych trendów światowych. Od uczestników nie są wymagane żadne umiejętności wstępne. Zajęcia prowadzone sa w małych grupach (do 15 osób).

Nagroda: Wśród uczestników warsztatów rozlosowana zostanie książka "Zarządzanie na przełomie wieków", cenne opracowanie pod redakcją Mieczysława Błońskiego i Krzysztofa Kondrackiego. Nagrodę ufundowała firma Hays Specialist Recruitment (Poland) Sp. z o.o.

Edukacja

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: