eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFirmaKonferencje › Umowy w Dystrybucji

  • Praktyczne wskazówki przygotowania umowy dystrybucyjnej
  • Negocjacje warunków umów z sieciami handlowymi
  • Ustalanie cen w umowach dystrybucyjnych
  • Wyłączność terytorialna – korzyści biznesowe i ryzyka prawne
  • Niedozwolone klauzule umowne i klauzule wyłącznościowe
  • Najnowsze orzecznictwo Prezesa UOKiK
  • Opłaty pozamarżowe
  • Dystrybucja internetowa
  • Zmowa przetargowa

  • Warsztaty stanowią kontynuację i rozwinięcie zagadnień, które spotkały się z dużym zainteresowaniem uczestników pierwszej i drugiej edycji spotkania.
  • Sprawdzeni eksperci, przedstawiciele renomowanych kancelarii prawnych, którzy na codzień doradzają w zakresie umów dystrybucyjnych, odwołując się do licznych przykładów umów i case studies, pomogą Państwu rozwiązać problemy związane z umowami dystrybucyjnymi.
  • Atuty spotkania to: dwudniowa formuła spotkania, wymiana doświadczeń z prelegentami i uczestnikami spotkania, dostęp do najnowszych informacji oraz gotowych, sprawdzonych rozwiązań biznesowych.
Do zobaczenia na spotkaniu:
Z pozdrowieniami
Sebastian Wojciechowski


Środa, 17 listopada

9.30 Poranna kawa, rejestracja i przywitanie

10.00 Przetargowy tryb wyboru kontrahenta a zakazane porozumienia ograniczające konkurencję

  • Kiedy i dlaczego porozumienie między oferentami może zostać uznane za anty-konkurencyjne?
  • Przetargi publiczne, przetargi prywatne – czy jest jakaś różnica w świetle prawa ochrony konkurencji?
  • Najczęstsze formy zmów przetargowych
  • Okoliczności sprzyjające „zmawianiu się”
  • Podejrzane zachowania przedsiębiorców wskazujące na prawdopodobne istnienie zmowy
  • Jak minimalizować ryzyka udziału w antykonkurencyjnym porozumieniu/zmowie przetargowej?
Joanna Affre, Kochański Zięba Rąpała i Partnerzy


11.30 Przerwa na kawę

12.00 Ustalanie cen w umowach dystrybucyjnych

  • Ogólne ramy antymonopolowe polityki cenowej dostawców
  • Ceny a marże i rabaty
  • Ceny maksymalne / minimalne / sztywne oraz sugerowane / narzucane
  • Cenniki, publikowanie cen, drukowanie cen na produktach, ceny detaliczne w reklamach
  • Ceny odsprzedaży w umowie dystrybucji - porozumienie między dostawcą a dystrybutorem czy między dystrybutorami?
  • Zmiany wprowadzone nowym unijnym rozporządzeniem i wytycznymi dla ograniczeń wertykalnych
Agnieszka Stefanowicz-Barańska, Salans


13.30 Lunch

14.30 Klauzule wyłącznościowe

  • Dystrybucja wyłączna
  • Zobowiązanie wyłącznej dostawy
  • Zobowiązanie wyłącznego zakupu
  • Zakaz konkurencji
  • Klauzula angielska
  • Umowy lodówkowe (wyłączne korzystanie z wynajmowanego sprzętu)
  • Wyłączność półki
  • Wyłączność przy sponsorowaniu wydarzeń sportowych i kulturalnych
  • Ocena poszczególnych klauzul - kiedy mogą być stosowane, a kiedy nie
  • Praktyczne wskazówki odnośnie sposobu dokonywania oceny klauzul wyłącznościowych
  • Systemy rabatowe
Małgorzata Urbańska, CMS Cameron McKenna


16.00 Przerwa na kawę

16.30 Wyłączność terytorialna - korzyści biznesowe i ryzyka prawne

  • Rodzaje dystrybucji wyłącznej (przydział terytoriów i grup klientów)
  • Korzyści dla dostawcy i dystrybutora wyłącznego - monopol kontraktowy
  • Model oceny dopuszczalności dystrybucji wyłącznej (wyłączenia według zasady de minimis oraz Rozporządzeń Wertykalnych)
  • Możliwość zakazania dystrybutorowi prowadzenia sprzedaży aktywnej na terytoriach zastrzeżonych dla innych dystrybutorów
  • Niedopuszczalność klauzul ograniczających sprzedaż pasywną poza terytorium
  • Dopuszczalne ograniczenia sprzedaży w sklepach internetowych (sprzedaż pasywna)
  • Przykłady z orzecznictwa UE (np. Consten Grundig, Nintendo) oraz polskiego (LOTOS/PRONAR, STALEXPORT)
Robert Gago, Hogan Lovells


17.30 Zakończenie pierwszego dnia Warsztatów

Środa, 8 września

9.30 Poranna kawa, rejestracja i przywitanie

10.00 Opłaty pozamarżowe

  • Wskazanie przepisów w ustawie o ochronie konkurencji i konsumentów oraz o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji dotyczących opłat pozamarżowych
  • Category management - kiedy jest dozwolony?
  • Opłaty półkowe - kiedy są niezgodne z prawem, ryzyka podatkowe, strategie postępowania
  • Inne opłaty zastępcze i równoważne
  • Premie pieniężne i bonusy - zagrożenia wynikające z prawa ochrony konkurencji, ryzyka podatkowe
  • Rabaty - zasady polityki rabatowej zgodnej z prawem konkurencji, przykłady z orzecznictwa
  • Symulacja przebiegu postępowania dotyczącego odzyskania opłat pozamarżowych – ćwiczenia z udziałem uczestników
Przemysław Wierzbicki, Rak Wierzbicki i Wspólnicy


11.30 Przerwa na kawę

12.00 Rozwój dystrybucji internetowej - nowe możliwości na tle Rozporządzenia KE ws. umów wertykalnych

  • Wprowadzenie w tematykę porozumień wertykalnych oraz ich wyłączeń na podstawie Rozporządzenia Komisji nr 330/2010 oraz wydanych do niego Wytycznych
  • Specyfika sprzedaży internetowej w porównaniu do tradycyjnych form sprzedaży
  • Nowe rozporządzenie ws. wyłączeń umów wertykalnych – uwzględnienie rozwoju sprzedaży internetowej
  • Tzw. „czarna lista” ograniczeń powodujących wycofanie przywileju wyłączenia grupowego oraz wyjątki od listy
  • Sprzedaż bierna i sprzedaż aktywna w Internecie
  • Najpoważniejsze ograniczenia sprzedaży biernej w Internecie
  • Możliwość wymagania określonych standardów jakości przy odsprzedaży za pomocą witryny internetowej (dystrybucja selektywna)
  • Pozytywne skutki ograniczeń wertykalnych jako uzasadnienie dla ich zastosowania; problematyka tzw. free-riding

Jarosław Sroczyński, Markiewicz & Sroczyński


13.30 Lunch

14.30 Orzecznictwo Prezesa UOKiK w sprawach umów dystrybucyjnych

  • Jakie klauzule w umowach dystrybucyjnych najczęściej kwestionuje Prezes UOKiK?
  • Jakie kary nakładane są za poszczególne naruszenia?
  • Omówienie poszczególnych decyzji Prezesa UOKiK dotyczących umów dystrybucyjnych z ostatnich lat
Krzysztof Kowalczyk, Domański Zakrzewski Palinka


16.00 Przerwa na kawę

16.30 Praktyczne wskazówki dotyczące przygotowania prawidłowej umowy dystrybucyjnej - cele biznesowe a regulacje prawa konkurencji

  • Podstawowe różnice pomiędzy klasyczną dystrybucją a agencją i franchisingiem
  • Prawidłowa identyfikacja zamierzonych celów biznesowych
  • Weryfikacja zamierzonych celów w świetle zakazów prawa konkurencji
  • Kwestie prawa konkurencji jako element negocjacji handlowych - sprecyzowanie odpowiedzialności stron umowy
  • Celowe naruszenie prawa konkurencji a mimowolne narusznie spowodowane brakiem dbałości o tekst umowy
  • Wpływ prawidłowej formy i języka umowy na obniżenie zagrożenia ze strony prawa konkurencji
  • Nieprecyzyjne umowy i nieprzemyślane zobowiązania w świetle orzecznictwa Pezesa UOKiK
Maciej Kolasiński, Baker & McKenzie


17.30 Zakończenie drugiego dnia Warsztatów. Wręczenie certyfikatów
Na Warsztatach spotkacie Państwo przedstawicieli działu handlowego oraz departamentu prawnego producentów i dystrybutorów branż:

  • FMCG
  • Farmaceutycznej
  • Telekomunikacyjnej
  • Energetycznej
  • Chemicznej
  • Budowlanej


Koszt uczestnictwa jednej osoby w warsztatach wynosi:
1995 + VAT do 8 października
2595 + VAT do 28 października
3195 + VAT po 28 października

Cena obejmuje: prelekcje, materiały warsztatowe, przerwy kawowe, lunch.

Szczegółowe informacje:
Business Media Solutions Sp.z.o.o.
ul. Nowogrodzka 50/515
00-695 Warszawa
tel: 22 4125062


Więcej na:

Edukacja

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: