eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFirmaKonferencje › VI Forum Informatyki w Administracji

I dzień

12:00 Rozpoczęcie rejestracji uczestników

13:00 Obiad

14:00 Wykład inauguracyjny: Rozwój e-administracji w kontekście przeniesienia działu "Informatyzacja" do MSWiA. Rządowy plan informatyzacji w zakresie administracji publicznej - zaproszenie skierowano do Pana Marka Słowikowskiego Dyrektora Departamentu Informatyzacji w Ministerstwie Spraw Wewnętrznych i Administracji

14:40 Wykład inauguracyjny: Homologacje systemów informatycznych w administracji - Dr Zbigniew Olejniczak Zastępca Przewodniczącego Rady Informatyzacji, Dyrektor Departamentu Informatyki w Ministerstwie Pracy i Polityki Społecznej

15:20 Prezentacja Sponsora VI Forum: Efektywność zarządzania administracją publiczną, a tanie państwo - SAS Institute

  • zarządzanie strategiczne w administracji publicznej
  • kontrola i monitorowanie efektywności działania
  • społeczne aspekty wdrożeń systemów informatycznych

16:30 Wykład : Integracja przez standaryzację - kluczem do taniego państwa? - problemy metodyczne informatyzacji sektora publicznego w Polsce. - Prof. Józef Oleński, Uniwersytet Warszawski

Blok tematyczny: PLATFORMA ELEKTRONICZNA DLA ZADAŃ ADMINISTRACJI OD SIERPNIA 2006 R.

17:10 Intranet jako system usług (aplikacji dostępnych przez przeglądarki WWW) oraz jako efektywna możliwość przeszukiwania zasobów informacyjnych w danej instytucji. - Marek Sokołowski, SUN Microsystems

17:40 Elektroniczny obieg dokumentów - szybki i pewny dostęp do informacji w e-Urzedzie. - Piotr Pietrus, Altar

18:10 GovPoint - urządzenie pośredniczące w obiegu dokumentów - Neo Media Systems

  • automatyka w przyjmowaniu dokumentów
  • elektroniczne przetwarzanie dokumentów
  • GovPiont w systememie dokumentów
  • budowa publicznych punktów dostępów do informacji

18:40 ebForm technologia zintegrowanych usług publicznych z wykorzystaniem skutecznego prawnie dokumentu elektronicznego - Gerard Wawrzyniak, ebStream

  • przyjmowania deklaracji podatkowych,
  • przyjmowania podań i wniosków,
  • wykorzystanie ebForm w portalu administracji wspomagającym transakcyjne procesy obsługi interesanta,
  • doręczanie pism z wykorzystaniem urzędowego poświadczenia odbioru

19:00 Case study na podstawie wdrożenia pilotażowego w Starostwie Powiatowym w Bieruniu: e-Urząd, teoria i praktyka - spełnienie wymagań ustawy o podpisie elektronicznym (czy e-Urząd można zbudować bez kosztowo?) - Mirosław Januszewski, Stowarzyszenie PEMI, Tomasz Rakoczy, Starostwo Powiatowe w Bieruniu

  • przyjmowanie elektronicznych wniosków / obieg dokumentów
  • podpis elektroniczny wewnątrz urzędu

19:40 Zakończenie programu I dnia.

20:00 Uroczysta kolacja.

II dzień

09:00 Wykład: Ochrona danych osobowych w działalności administracji - dr Andrzej Krasuski, CMS Cameron McKenna Paweł Dębowski Sp.K.

  • ustalenie statusu prawnego podmiotu odpowiedzialnego za przetwarzanie danych osobowych.
  • zasady przetwarzania/przekazywania danych osobowych.
  • zakres obowiązków administratora danych/podmiotu przetwarzającego dane osobowe na podstawie powierzenia.
  • granice odpowiedzialności organów administracji.
  • ocena prawa polskiego na tle prawa wspólnotowego i prawa krajowego wybranych państw członkowskich.
  • wnioski końcowe.

Blok tematyczny: BEZPIECZEŃSTWO INFORMACJI I USŁUG ELEKTRONICZNYCH W SYSTEMACH TELEINFORMATYCZNYCH ADMINISTRACJI

09:40 Automatyczna identyfikacja i kody kreskowe w urzędach - SKK – Systemy Kodów Kreskowych

10:10 Prezentacja firmowa: Zarządzanie bezpieczeństwem, projektowanie i ocena technologii zabezpieczeń

10:40 Wykład: Ataki socjotechniczne i metody zapobiegania - Krzysztof Młynarski, Teleinformatica

Blok tematyczny: ZAMÓWIENIA PUBLICZNE NA SPRZĘT KOMPUTEROWY I OPROGRAMOWANIE - W INSTYTUCJACH I JEDNOSTKACH ADMINISTRACJI

12:00 Wykład: Zamówienia publiczne na sprzęt komputerowy i oprogramowanie - w instytucjach i jednostkach administracji - Rady praktyczne: jak pisać SIWZ, aby uniknąć kłopotów z protestami i ciągłymi pytaniami przyszłych wykonawców. Uwzględnianie zaleceń pokontrolnych - zaproszenie skierowano do Pana Tomasza Czajkowskiego Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych

12:40 Wykład: Nowy BIP – biała księga BIP - Michał Bukowski, Redaktor Naczelny portalu www.bip.gov.pl , MSWiA

13:20 Wykład i dyskusja: Prawne aspekty – biała księga BIP - Michał Bernaczyk, Katedra Prawa Konstytucyjnego Wydziału Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego

  • dookreślenie zakresu prac dot. BIP. Zmiana ustawy i rozporządzenia, czy też tylko aktu wykonawczego?
  • jakie zmiany w ustawie z 6 września 2001 o dostępie do informacji publicznej można zaproponować?
  • rozporządzenie w sprawie BIP. Propozycje zmian w świetle stwierdzonych problemów.
  • perspektywy zrealizowania postulatów

14:00 Dyskusja podsumowująca, zakończenie programu, przekazanie certyfikatów, losowanie upominków.

14:30 Obiad


Koszt udziału w Forum wynosi:

  • 940 zł + 22% VAT - przy noclegu w pokoju jednoosobowym
  • 860 zł + 22% VAT - przy noclegu w pokoju dwuosobowym
  • 750 zł + 22% VAT - bez noclegu

Biuro Organizatora:
Centrum Promocji Informatyki Sp. z o.o.
tel. /22/ 870 69 78, /022/ 871 85 51
email:

Szczegółowe informacje:

Edukacja

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: