eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFirmaKonferencje › XIV Forum Rachunkowości i Podatków. Roczne sprawozdanie finansowe za 2022 rok wg krajowych i międzynarodowych przepisów bilansowych. Nowelizacja przepisów podatkowych 2022/2023 - wprowadzone i planowane zmiany.
  • Tytuł:

    XIV Forum Rachunkowości i Podatków. Roczne sprawozdanie finansowe za 2022 rok wg krajowych i międzynarodowych przepisów bilansowych. Nowelizacja przepisów podatkowych 2022/2023 - wprowadzone i planowane zmiany.

  • Kategoria: Podatki i rachunkowość
  • Cena: 2 290 + VAT PLN Teraz: 1 290 + VAT PLN
  • Termin: 2022-10-27 - 2022-10-28
  • Miejsce: Warszawa + online / cała Polska
  • Organizator: BDO Solutions sp z o.o.
XIV Forum Rachunkowości i Podatków.
Roczne sprawozdanie finansowe za 2022 rok wg krajowych i międzynarodowych przepisów bilansowych. Nowelizacja przepisów podatkowych 2022/2023 – wprowadzone i planowane zmiany.

TERMIN: Warszawa 27 - 28.10.2022 r., Hotel Marriott**** / ON - LINE transmisja na żywo

Serdecznie zapraszamy na kolejną edycję konferencji, która będzie poświęcona zmianom w regulacjach zarówno rachunkowych jak i podatkowych, wprowadzonym w 2022 roku oraz planowanym od 2023 roku.

Zaproszeni eksperci będą starali się przybliżyć Państwu najważniejsze kwestie dotyczące aktualnych tendencji w rachunkowości, zmian w MSSF i polskich standardach rachunkowości, wybranych zagadnień dotyczących instrumentów finansowych i leasingu.

Szczególna uwagę zwrócimy na poniższe tematy:
• Standaryzacja raportowania finansowego (XML, ESEF, raportowanie ESG)
• Oprogramowanie w chmurze – zasady sprawozdawczości
• Hiperinflacja i jej wpływ na sprawozdawczość finansową
• Ostatnie zmiany w UoR, krajowych standardach rachunkowości i MSSF
• Zmiany stawek referencyjnych i ich wpływ na wycenę instrumentów finansowych i rachunkowość zabezpieczeń
• Wakacje kredytowe i ich skutki w sprawozdaniach finansowych

Przed nami kolejne zmiany dotyczące nowelizacji Polskiego Ładu tym razem w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych. Zmiany wejdą w życie poczynając od dnia 1 stycznia 2023 r. Będą dotyczyły m.in.:
• Doprecyzowania przepisów dotyczących kosztów finansowania dłużnego,
• Uchylenia przepisów dotyczących tzw. ukrytej dywidendy,
• Zmian w zakresie podatku od przerzucania dochodów,
• Zmian w zakresie podatku minimalnego,

Omówione zostaną także wybrane zagadnienia związane z zamknięciem roku w podatku CIT m.in:
• Jakie deklaracje/formularze należy złożyć za zamykany rok podatkowy?
• Praktyczna checklista obowiązków podatkowych w CIT przy zamykaniu roku.
• Dwa źródła przychodów - jak podzielić przychody na zyski kapitałowe i przychody z innych źródeł ?

Istotnym zmianom ulegają również przepisy dotyczące podatku od towarów i usług dotyczące SLIM VAT 3, Krajowego Systemu e-Faktur. Omówione zostaną wybrane zagadnienia:
1. Krajowy System e-Faktur – fakultatywny i obowiązkowy
2. Omówienie wybranych zagadnień w zakresie zmian na 2023 r., w tym biała lista podatników.
3. Zmiany w zakresie przeliczania faktur w walucie obcej na złote.
4. Rozliczanie WDT w razie otrzymania dokumentacji po czasie. Modyfikacja okresu ujęcia korekty do stawki 0 %.

Nasi eksperci to praktycy, biegli rewidenci i doradcy podatkowi podzielą się z Państwem swoją wiedzą, wskażą pułapki w przepisach, wyeksponują zagrożenia i sposoby ich ominięcia.

Serdecznie Państwa zapraszamy do udziału w Forum !

Szczegóły na stronie: 

PROGRAM FORUM:

Dzień I 27.10.2022 - Roczne sprawozdanie finansowe za 2022 rok wg krajowych i międzynarodowych przepisów bilansowych:

Aktualne tendencje w rachunkowości:
1. Standaryzacja raportowania finansowego (XML, ESEF, raportowanie ESG)
2. Oprogramowanie w chmurze – zasady sprawozdawczości
3. Hiperinflacja i jej wpływ na sprawozdawczość finansową
4. Wpływ otoczenia makroekonomicznego na testy na utratę wartości
5. Dodatkowe ujawnienia w sprawozdaniach finansowych (Covid-19, konflikt zbrojny w Ukrainie)


Zmiany w MSSF i polskich standardach rachunkowości:
1. Ostatnie zmiany w UoR, krajowych standardach rachunkowości i MSSF
2. MSSF 17 i wpływ na jednostki niebędące ubezpieczycielami
3. Projekty KSR i zmian w MSSF
4. Wybrane decyzje IFRIC


Leasing – różnice w ujmowaniu według MSSF i polskich standardów rachunkowości.


Instrumenty finansowe – wybrane zagadnienia:
1. Zmiany stawek referencyjnych i ich wpływ na wycenę instrumentów finansowych i rachunkowość zabezpieczeń
2. Wakacje kredytowe i ich skutki w sprawozdaniach finansowych
3. Odpisy aktualizujące według MSSF i polskich standardów sprawozdawczości


Dzień II – 28.10.2022 – Podatkowe zamknięcie roku oraz nowelizacja przepisów podatkowych:

9.00 – 11.00 - Zmiany CIT na 2023 rok - Marcin Górski
1. Doprecyzowanie przepisów dotyczących kosztów finansowania dłużnego.
2. Uchylenie przepisów dotyczących tzw. ukrytej dywidendy.

3. Zmiany w zakresie podatku od przerzucania dochodów:
a) Zmiany w zakresie definicji przerzucania dochodów.
b) Zmiany dotyczące spółki z siedzibą lub zarządem na terytorium RP, która podlega opodatkowaniu podatkiem od przerzucania dochodów.
c) Zmiany w odniesieniu do podmiotu powiązanego, na rzecz którego są ponoszone koszty traktowane tak jak przerzucanie dochodów.
d) Koszty traktowane tak jak przerzucanie dochodów stanowiące koszty uzyskania przychodów w kolejnych latach podatkowych.
e) Podatek od przerzucania dochodów a odliczenie podatku u źródła.

4. Zmiany w zakresie podatku minimalnego:
a) Odroczenie podatku minimalnego.
b) Zmiany w zakresie liczenia dochodu/straty dla potrzeb podatku minimalnego (leasing, zbycie wierzytelności, koszty pracy oraz zakupu energii, podatek akcyzowy).
c) Zmiany w zakresie liczenia progu rentowności.
d) Zmiany w zakresie liczenia podstawy opodatkowania (zmiany w zakresie wysokości przychodów, zmiany w zakresie kosztów finansowania dłużnego, zmiany w zakresie kosztu zakupu usług niematerialnych, itp.).
e) Możliwość ustalania podstawy opodatkowania w sposób uproszczony.
f) Nowe wyłączenia spod podatku minimalnego (działalność lecznicza, mali podatnicy, gospodarka komunalna, upadłość lub likwidacja).


11.00 – 11.15 - Przerwa serwis kawowy


11.15 – 13.00 - Zamknięcie roku w podatku CIT – wybrane zagadnienia – Jarosław Włoch

1. Jakie deklaracje/formularze należy złożyć za zamykany rok podatkowy?
2. Praktyczna checklista obowiązków podatkowych w CIT przy zamykaniu roku.
3. Dwa źródła przychodów - jak podzielić przychody na zyski kapitałowe i przychody z innych źródeł ?
4. WHT - identyfikacja usług zakupionych od podmiotów zagranicznych i obowiązki płatnika związane z rozliczeniem podatku u źródła – obowiązek dochowania należytej staranności.
5. Dla kogo CIT ESTOŃSKI - jakie korzyści daje ta forma opodatkowania?,


13 .00 - 13.45 LUNCH

13.45 – 15.30 - Podatek VAT 2022 i 2023 roku – Paweł Barnik
5. Krajowy System e-Faktur – fakultatywny i obowiązkowy
a) kogo nowe regulacje obejmą w pierwszej kolejności,
b) zasady funkcjonowania KSeF, w tym przesyłanie i archiwizowanie faktur,
c) czy stosowanie KSeF będzie wymagało zgody kontrahenta i w jaki sposób pobierze on fakturę?
d) jakie rodzaje faktur będzie można wystawiać przez KSeF?
e) czy będzie dostępny wzór faktur?
f) termin przechowywania faktur w KSeF,
g) struktury logiczne i wyjaśnienia Ministerstwa Finansów,
h) rodzaje upoważnień do stosowania KSeF – rozporządzenia wykonawcze,
i) zachęty do stosowania KSeF,
j) omówienie elementów faktur wystawionych w KSeF – które dane są obowiązkowe?
k) rodzaje faktur w KSeF (VAT, KOR, ZAL, ROZ, KOR_ZAL, KOR_ROZ, UPR),
l) co z fakturami zagranicznymi?
m) jakie poczynić kroki w celu wdrożenia?
n) decyzja KE w sprawie derogacji przepisów – od kiedy obowiązkowy KSeF w Polsce.


6. SLIM VAT – faktury korygujące in minus nadal stanowią istotny problem podatkowy
a) na co zwrócić szczególną uwagę przy gromadzeniu dokumentacji dot. uzgodnienia i spełnienia warunków uzgodnienia,
b) interpretacje podatkowe – analiza ciekawych przypadków i podejście praktyczne,
c) czy zawieranie porozumień z kontrahentami to dobry pomysł?


7. Omówienie wybranych zagadnień w zakresie zmian na 2023 r., w tym biała lista podatników.


15.30 – 15.45 Przerwa - serwis kawowy


15.45 – 17.45 – SLIM VAT 3 – Hubert Grzyb
1. Uproszczenie zasad odliczania VAT od WNT.
2. Zmiany w zakresie przeliczania faktur w walucie obcej na złote.
3. Rozliczanie WDT w razie otrzymania dokumentacji po czasie. Modyfikacja okresu ujęcia korekty do stawki 0 %.
4. Podwyższenie z 500 zł do 10.000 zł kwoty pozwalającej na odliczenie 100 % VAT przy proporcji przekraczającej 98 %.
5. Prawo do odstąpienia od rocznej korekta podatku naliczonego (brak obowiązku dostosowania kwoty VAT naliczonego do rzeczywistej proporcji).
6. Zaliczka i sprzedaż w tym samym miesiącu. Zmiana zasad wystawiania faktur zaliczkowych
7. Drukowanie raportów fiskalnych – jakie zmiany?
8. Przelewy z rachunku VAT – nowe daniny do opłacenia.
9. Podwyższenie kwoty obrotu dla małego podatnika.
10. Pozostałe zmiany.


ZAPROSZENI PRELEGENCI:

Dr Anna Bernaziuk - Biegły rewident, posiada 17 letnie doświadczenie w zawodzie, doktor nauk ekonomicznych w zakresie fuzji i przejęć kapitałowych, Client Serwis Partner, Członek Zarządu BDO, gdzie kieruje pracami Komitetu Standardów Rachunkowości. W pracy zawodowej zajmuje się badaniem jednostkowych i skonsolidowanych sprawozdań finansowych spółek giełdowych sporządzanych zgodnie z wymogami ustawy o rachunkowości jak również standardów międzynarodowych. Prowadzi procesy związane z przygotowaniem prospektów emisyjnych na cele ofert publicznych. Bierze udział we wdrażaniu MSSF w sprawozdaniach finansowych oraz procesach przekształceń, podziałów i połączeń jednostek gospodarczych. Ceniony wykładowca na organizowanych kursach i konferencjach z zakresu ustawy o rachunkowości oraz międzynarodowych standardów sprawozdawczości finansowej. Tematyka prowadzonych szkoleń obejmuje m.in. takie zagadnienia jak połączenia i podziały jednostek gospodarczych, podatek odroczony, konsolidacja sprawozdań finansowych, kontrakty długoterminowe itp. Jest współautorem książek – „Kontrakty długoterminowe”, „Sprawozdanie finansowe według ustawy o rachunkowości”, „Kapitały własne w świetle prawa handlowego, bilansowego i podatkowego w różnych formach działalności gospodarczej”, „Fuzje i przejęcia spółek kapitałowych. Zagadnienia rachunkowe i podatkowe”.

Marcin Krupa – Associate Partner, biegły rewident - Absolwent Akademii Ekonomicznej w Katowicach. Doświadczenie zawodowe zdobywał w trakcie wieloletniej pracy w firmach audytorskich. Posiada bogatą praktykę w zakresie badania sprawozdań finansowych zgodnie z regulacjami MSR/MSSF, a także regulacjami krajowymi. Od kilku lat nadzoruje całość prac związanych z funkcjonowaniem i realizacją projektów z zakresu audytu finansowego. Specjalista w zakresie Międzynarodowych Standardów Rachunkowości, przekształcania sprawozdań finansowych na zgodne z MSR/MSSF, sporządzenia analiz Due Diligence oraz konsolidacji sprawozdań finansowych. Ceniony wykładowca zagadnień z zakresu rachunkowości oraz sprawozdawczości finansowej, a także autor licznych artykułów i opracowań. Autor artykułów oraz ceniony wykładowca zagadnień z zakresu rachunkowości. Jest także autorem publikacji z zakresu MSR/MSSF: „Międzynarodowe Standardy Rachunkowości”, "Zastosowanie MSSF po raz pierwszy".

Adam Fornalik - Biegły Rewident, Partner w Departamencie Rewizji Finansowej BDO, posiada około 20 letnie doświadczenie w badaniu sprawozdań finansowych sporządzanych według polskich i międzynarodowych standardów rachunkowości przez instytucje finansowe, w szczególności zakłady ubezpieczeń, fundusze emerytalne i inwestycyjne oraz banki. Prowadził liczne szkolenia z zakresu instrumentów finansowych, umów ubezpieczeniowych i wymogów wypłacalności oraz badania sprawozdań finansowych m.in. dla Polskiej Izby Ubezpieczeń oraz Komisji Nadzoru Finansowego. Wykładał w Akademii Finansów i Biznesu Vistula. Absolwent Szkoły Głównej Handlowej (magister na kierunku Finanse i Bankowość) oraz University of Minnesota (MBA). Zdobywał doświadczenie między innymi w firmach Arthur Andersen, EY i KPMG, gdzie obsługiwał największe instytucje finansowe, oraz w Grupie Talanx.

Krzysztof Maksymik - Ekspert w zakresie rachunkowości i sprawozdawczości finansowej. Absolwent Szkoły Głównej Handlowej i Polsko-Niemieckiego Forum Akademickiego. Stypendysta DAAD (Niemiecka Centrala Wymiany Akademickiej) na Uniwersytecie Humboldta w Berlinie. Biegły rewident z kilkunastoletnim doświadczeniem w badaniu sprawozdań finansowych (polskie standardy rachunkowości, MSSF, HGB) firm z różnych branż (w szczególności budownictwo, deweloperzy, firmy handlowe), w tym również spółek giełdowych. Zwolennik promowania i wdrażania dobrych praktyk ładu korporacyjnego. Ceniony trener szkoleń w zakresie rachunkowości (MSSF, polskie standardy rachunkowości). Członek Komitetu ds. weryfikacji oficjalnego tłumaczenia Międzynarodowych Standardów Sprawozdawczości (2011, 2013, 2016). Autor licznych artykułów w prasie branżowej poświęconych rachunkowości i rewizji finansowej. Zaangażowany w prace samorządu biegłych rewidentów w zakresie oceny skutków wdrożenia przepisów prawnych z zakresu rachunkowości, rewizji finansowej i podatków.

Marcin Górski – adwokat, doradca podatkowy, partner w spółce adwokackiej oraz spółce doradztwa podatkowego. Ukończył Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego w Warszawie oraz Aplikację Adwokacką przy Okręgowej Radzie Adwokackiej w Warszawie. Zdał egzamin na doradcę podatkowego. Pracował w polskich oraz międzynarodowych firmach doradczych. Doradzał w skomplikowanych transakcjach gospodarczych, w szczególności takich jak: łączenie oraz podział spółek kapitałowych. Reprezentował Klientów w sporach przed sądami powszechnymi, sądami administracyjnymi oraz organami administracji publicznej, w szczególności przed organami podatkowymi oraz organami kontroli skarbowej. Przeprowadzał audyty podatkowe oraz sporządzał dokumentacje transakcji pomiędzy podmiotami powiązanymi. Autor wielu publikacji z zakresu prawa podatkowego. Doświadczony wykładowca. Specjalizuje się w problematyce prawa spółek, prawa obrotu instrumentami finansowymi, podatku dochodowym od osób prawnych, podatku od towarów i usług oraz w problematyce postępowań podatkowych i sądowo – administracyjnych.

Jarosław Włoch - Radca prawny ,wieloletni współpracownik polskich firm doradztwa podatkowego, specjalizujący się w obsłudze prawno-podatkowej podmiotów gospodarczych oraz obsłudze sporów podatkowych (w tym również w zakresie reprezentacji klientów przed wojewódzkimi sądami administracyjnymi oraz Naczelnym Sądem Administracyjnym). Kończył Prawo na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego. Jest także absolwentem Podyplomowego Studium z zakresu Doradztwa podatkowego Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Autor wielu artykułów o tematyce podatkowej.

Hubert Grzyb – doradca podatkowy, partner w spółce adwokackiej oraz spółce doradztwa podatkowego. Ukończył Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie. Doświadczenie zdobywał pracując w Kancelarii Adwokackiej specjalizującej się w obsłudze prawno – podatkowej podmiotów gospodarczych działających w branży przemysłowej, produkcyjnej, budowlanej, ubezpieczeniowej, farmaceutycznej, ubezpieczeniowej oraz gospodarki odpadami. Brał udział w złożonych transakcjach gospodarczych, w szczególności takich jak: przejęcia i podziały spółek kapitałowych oraz audyty podatkowe. Doradzał Klientom w zakresie prawidłowego rozliczania i optymalizacji w podatku od towarów i usług w związku z dużymi nowelizacjami ustawy o VAT w latach 2010/2011 oraz 2013/2014. Posiada bogate doświadczenie szkoleniowe w zakresie podatku od towarów i usług, w szczególności w zakresie transakcji zagranicznych oraz prawidłowego dokumentowania transakcji opodatkowanych VAT, jak również w zakresie podatku dochodowego. Prowadził szkolenia zarówno dla podmiotów prywatnych, jak i dla pracowników organów podatkowych oraz organów kontroli skarbowej. Autor licznych publikacji w dziedzinie prawa podatkowego. Specjalizuje się w problematyce prawa podatkowego materialnego, w szczególności podatku od towarów i usług oraz podatków bezpośrednich, jak i w problematyce podatkowego prawa procesowego, w tym w zakresie postępowań i kontroli podatkowych oraz postępowań sądowo - administracyjnych.

Paweł Barnik - Doradca podatkowy, ekonomista; wieloletni współpracownik w krajowych i międzynarodowych firmach doradztwa podatkowego, w tym B4. specjalizuje się w zakresie tematyki podatku od towarów i usług oraz podatku od wartości dodanej, od wielu lat doświadczony wykładowca podatku VAT. Merytorycznie odpowiedzialny za projekty dotyczące podatków pośrednich, w tym w szczególności dotyczące podatku od towarów i usług oraz podatku od czynności cywilnoprawnych. Od ponad 10 lat doświadczony wykładowca VAT. Prowadzenie szkoleń współfinansowanych przez Kancelarię Prezesa Rady Ministrów. Szkolenia dla organów podatkowych i skarbowych, jednostek samorządu terytorialnego, branży spożywczej, handlowej, farmaceutycznej, TSL, ubezpieczeń społecznych, wodociągowej, energetycznej, szkolnictwa wyższego, jednostek kulturalnych. Autor i współautor licznych artykułów w prasie fachowej oraz portalach związanych z tematyką podatkową, jak również publikacji książkowych w tym: Dokumentacja podatkowa VAT. Instrukcje księgowe i podatkowe z wyjaśnieniami, C.H. Beck 2011, Leksykon VAT. Praktyka. Teoria. Orzecznictwo C.H. Beck 2011, Podatek VAT w branży TSL. Prawne i podatkowe aspekty transportu, spedycji i logistyki Wolters Kluwer Polska – LEX 2013, Leksykon VAT. Praktyka. Teoria. Orzecznictwo C.H. Beck, 2014, Faktura VAT w pytaniach i odpowiedziach Wolters Kluwer Polska - LEX 2014, VAT w jednostkach sektora finansów publicznych, C.H. Beck 2015, VAT w jednostkach samorządu terytorialnego. Centralizacja wraz z pierwszą korektą prewskaźnika, C.H. Beck, 2016, Rachunkowość i podatki w instytucjach kultury, C.H. Beck 2017.


INFORMACJE ORGANIZACYJNE:

Koszty uczestnictwa w Forum stacjonarnie Hotel Marriott:
- 2 290 zł+ 23% VAT za jedną osobę – cena regularna
- Cena udziału w jednym dniu Forum: 1 050 zł +23% VAT

Prosimy o dokonanie płatności przed rozpoczęciem konferencji po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia, podając w tytule kod.

Cena obejmuje:
• uczestnictwo w konferencji,
• autorskie materiały konferencyjne w wersji elektronicznej przygotowane przez Naszych Ekspertów,
• serwis kawowy, lunch,
• certyfikat uczestnictwa w wersji elektronicznej.

Miejsce konferencji: Hotel Marriott*****, Warszawa, Al. Jerozolimskie 65/79


Koszty uczestnictwa w Forum on-line/transmisja na żywo:
- Cena Forum: 1 290 zł + 23% VAT*
- Cena udziału w jednym dniu Forum: 690 zł +23% VAT


*Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany terminu lub jego odwołania oraz zmiany wykładowcy z przyczyn od niego niezależnych.

Edukacja

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: