-
Tytuł:
Zarządzanie portfelem projektów poprzez Project Management Office
- Kategoria: Zarządzanie
- Cena: 5 595 + VAT PLN Teraz: 4 595 + VAT PLN
- Termin: 2007-03-26 - 2007-03-28
- Miejsce: / mazowieckie
- Organizator: Institute for International Research
W programie m.in.:
I dzień konferencji 26 marca 2007 (poniedziałek)
9.00 Otwarcie konferencji
9.10 Kiedy przedsiębiorstwo potrzebuje PMO?
- Podstawowe czynniki wskazujące na potrzebę wdrożenia PMO w strukturę przedsiębiorstwa
- brak metodologii
- brak prognoz
- braki w kadrze kierowniczej
- niska specjalizacja kadry kierowniczej
- Dynamika firmy a potrzeba implementacji PMO: złożone projekty, rosnąca ilość projektów
- Zła alokacja zasobów, jako ważny czynnik przemawiający za powołaniem PMO
10.10 PMO w strukturze przedsiębiorstwa
- Cele przedsiębiorstwa a wybór modelu PMO
- Umiejscowienie PMO w strukturze firmy
- Komunikacja pomiędzy PMO a innymi komórkami organizacji
11.10 Przerwa na kawę
11.30 Rola i zadania PMO
- Etapy wdrożenia PMO - proces przekazywania kompetencji
- Obligatoryjne i fakultatywne zadania PMO w przedsiębiorstwie
- Standaryzacja procedur wewnątrz firmy
- Dostosowywanie procedur firmowych do zmieniających się procedur prawnych
- Działania PMO celem ujednolicenie procedur w warunkach przedsiębiorstwa międzynarodowego
12.30 Przerwa obiadowa
13.30 Budowa i organizacja PMO na przykładzie projektów IT
- Zarządzanie portfelem projektów IT jako element kierowania funkcją IT w przedsiębiorstwie
- Obszary zakresu działań PMO - od metodyki i standaryzacji procedur do integracji portfela projektów
- Budowa struktury organizacyjnej PMO
- struktura macierzowa projektów a struktura funkcjonalna organizacji biznesowej
- wybór kierownika PMO
- funkcje i zakresy obowiązków pracowników PMO
- Usługowy model funkcjonowania PMO
14.30 Przerwa na kawę
14.50 Zarządzanie zmianą w procesie budowy i organizacji PMO
- Zmiany organizacyjne w firmie w sytuacji implementacji PMO
- Tworzenie sieci podporządkowania i zależności pomiędzy komórkami przedsiębiorstwa a PMO
- Obieg informacji w firmie po wdrożeniu PMO
15.50 Tworzenie bazy wiedzy w oparciu o portfel projektów
- PMO jako źródło wiedzy o projektach aktualnych, zamkniętych i planowanych
- Systematyka działań zmierzająca do archiwizacji obecnych doświadczeń
- Rola systemów workflow w informowaniu o kolejnych fazach przebiegu projektów
II dzień konferencji 27 marca 2007 (wtorek)
9.00 Optymalizacja procesów w ramach portfela projektów
- Podejście procesowe w zarządzaniu projektem
- Optymalizacja procesów zachodzących w ramach projektu
- Likwidacja i tworzenie nowych procesów
- Biznesowe uzasadnienie decyzji projektowych
10.00 PMO a minimalizacja ryzyka projektów
- Proces monitorowanie środowiska zewnętrznego w kontekście określenia ryzyka dla portfelu projektów
- Identyfikacja ryzyka w poszczególnych segmentach przedsiębiorstwa
- Tworzenie założeń systemowych i procedur dla projektów pod kątem ryzyka ich porażki
- Metody pomiaru ryzyka w portfelu projektów
- Działania PMO celem optymalizacji procesu zarządzania ryzykiem
- Zintegrowane podejście do zarządzania ryzykami
11.00 Przerwa na kawę
11.20 Kryzys a PMO. Problemy wynikające z implementacji PMO do przedsiębiorstwa. Funkcjonowanie PMO w sytuacjach kryzysowych.
- Konflikt `wynikający z przenoszenia kompetencji do PMO
- Konflikt PMO vs .kierownicy projektów
- Konflikt PMO vs. zarząd / prezes przedsiębiorstwa
- Działania PMO w sytuacjach kryzysowych
- zarządzanie ograniczonymi zasobami w sytuacji otwarcia wielu projektów
- zarządzania ograniczonymi zasobami w sytuacji złożonego projektu
12.30 Obiad
13.20 Zagadnienie controlingu i nadzoru w kontekście funkcjonowania PMO
- Kontrola portfelu projektów przez PMO
- Nadzór i wpływ PMO na budżet projektów w portfelu projektów
- Rozliczanie projektów (metodyka badań opłacalności projektów)
- Kontrola i nadzór nad PMO
14.20 Narzędzia wspierające prace PMO
15.05 Przerwa na kawę
15.25 Badanie efektywności PMO. Zyski i koszty wynikające z implementacji PMO
- Mierniki efektywności PMO
- Określenie zysków wynikających z funkcjonowania PMO w przedsiębiorstwie
- Koszty implementacji PMO w przedsiębiorstwie
16.25 PMO - krytyczne czynniki sukcesu
- Wskazanie priorytetowych działań w procesie tworzenia funkcjonalnego PMO
- Podsumowanie
Dzień specjalny konferencji, 28 marca 2007 (środa)
9.00 Gra symulacyjna: Project Portfolio Management - budowa, analiza i zarządzanie portfelem projektów
Uczestnicy biorą udział w grze polegającej na symulacji działań realizowanych przy tworzeniu i analizie portfela projektów. Na podstawie dostarczonych informacji o firmie i jej projektach, każda z grup rywalizować będzie z innymi o sukces rynkowy stworzonych organizacji.
Wprowadzenie do dnia specjalnego
- Zarządzanie portfelem projektów - "The Standard for Portfolio Management"
- Gra symulacyjna - wstęp
- 1 Runda rywalizacji:
- Identyfikacja kluczowych informacji o projekcie
- Ocena pojedynczego projektu wg modelu oceny
- Portfolio Review Board - sesja oceny zgłoszonych projektów
- Portfolio Review Board - analiza zasobów organizacji i wybór projektów do realizacji
- 2 Runda - Analiza portfela - nowe inicjatywy projektowe
- 3 Runda - Analiza portfela - ryzyka portfelowe
- Podsumowanie i wnioski - Project Portfolio Management w praktyce
UWAGA: Ilość miejsc w grze symulacyjnej ograniczona
Prowadzący: Maciej Bodych, Solution Manager, Project Manager, Premium Technology Sp. z.o.o. dr Jerzy Stawicki. Konsultant, JS Project
Szczegóły na stronie organizatora
022 420 55 11
do 05.01.2007 | od 06.1012007 do 16.03.2007 | od 17.03.2007 | |
Konferencja + dzień specjalny (cena preferencyjna) | 4595 PLN + 22% VAT | 4995 PLN + 22% VAT | 5595 PLN + 22% VAT |
Konferencja | 3695 PLN + 22% VAT | 3995 PLN + 22% VAT, | 4295 PLN + 22% VAT |
Dzień specjalny | 1795 PLN + 22% VAT | 1995 PLN + 22% VAT | 2195 PLN + 22% VAT |